Датчик колінчастого вала, також відомий як ДПКВ, відіграє важливу роль у забезпеченні правильної синхронізації подачі палива форсунками та роботи системи запалювання в інжекторних двигунах. Він також називається датчиком синхронізації. Якщо цей датчик виходить з ладу, запалювання може відбуватися з запізненням або надто рано, що призводить до збоїв у роботі двигуна. Тому, якщо помічаєте троїння з вихлопної системи, перебої в роботі силового агрегату або інші проблеми, пов’язані з несправним датчиком колінчастого вала, його необхідно негайно перевірити. Варто пам’ятати, що несправність цього датчика може призвести до неповного згоряння палива, що негативно впливає як на двигун, так і на довкілля. Розглянемо основні ознаки несправності цього вузла, щоб вчасно провести діагностику.

Опис ознак несправності ДПКВ

Щоб визначити необхідність перевірки датчика колінчастого вала, важливо знати ознаки його несправності:

  1. Зниження потужності двигуна: Паливо не згорає повністю через проблеми із синхронізацією форсунок та системи запалювання.
  2. Плаваючі оберти двигуна: Через неправильну синхронізацію у кожному циклі згорає різна кількість палива, що викликає нестабільність обертів.
  3. Ривки при русі: Неправильна робота двигуна з детонацією призводить до ривків під час руху автомобіля.
  4. Проблеми із запуском двигуна: Мотор може не заводитися через порушення синхронізації.

Якщо ви помітили ці ознаки, необхідно перевірити датчик колінчастого вала. У разі його несправності простіше буде замінити датчик, ніж ремонтувати двигун у майбутньому.

Способи перевірки ДПКВ

Існує кілька методів перевірки датчика колінчастого вала, які можна виконати самостійно, без допомоги майстрів автосервісу.

  1. Перевірка омметром: Простий, але менш точний спосіб. Для діагностики використовують мультиметр у режимі омметра для вимірювання опору обмотки всередині датчика. Робочий опір обмотки має становити близько 550-750 Ом, але точне значення можна знайти у технічному мануалі автомобіля.
  2. Перевірка індуктивності: Точніший спосіб діагностики. Мультиметри з функцією вимірювання індуктивності та інші прилади дозволяють виміряти індуктивність датчика. Робоче значення має бути в межах 200-400 мГн. Відхилення від цього діапазону вказує на несправність датчика.
  3. Перевірка проводів мегаомметром: Використовується для діагностики опору ізоляції проводів та обмотки котушки. Мінімальний опір має бути не менше 0,5 МОм.
  4. Перевірка мультиметром: Виконується для визначення напруги на контактах датчика при працюючому двигуні. Напруга на справному датчику має бути близько 1 вольту.
  5. Перевірка осцилографом: Цей метод використовують професіонали для максимально точної діагностики датчика. Осцилограф дозволяє перевірити датчик, не знімаючи його з автомобіля.

Якщо вам не вдалося самостійно визначити несправність, зверніться в автосервіси компанії tutservice. Там виконають діагностику та, за необхідності, замінять датчик.

5/5 - (4 голосів)