Для точного визначення технічного стану силового агрегату без розбирання необхідно провести вимірювання компресії поршневої групи. Це дозволяє оцінити тиск стиснення в робочих циліндрах. Отримані дані порівнюються з заводськими, і якщо відхилення значні, поршнева група потребує ремонту. Розуміння того, як перевірити компресію, дозволяє виконати цю процедуру самостійно. Якщо не звертати увагу на цей параметр, компресія може знизитися до критичних рівнів, що призводить до таких проблем:

  1. Зниження тягових характеристик двигуна через проникнення відпрацьованих газів і горючої суміші в картер. Це одна з причин перевірки компресії.
  2. Прискорене старіння моторного масла через домішки горючої суміші.
  3. Збільшення витрати палива через його витік у картер.

Експлуатація з низькою компресією економічно невигідна через перелічені вище проблеми. Якщо вимірювання компресії показують відхилення від заводських норм, необхідно готуватися до дорогого ремонту поршневої групи. Причинами зниження компресії можуть бути:

  • Нагар на поршнях і стінках циліндрів;
  • Тріщини на циліндрах;
  • Прогорання поршнів;
  • Пошкодження прокладки ГБЦ;
  • Деформація клапанів;
  • Забруднення повітряного фільтра.

Оскільки внутрішні частини двигуна не видно, тільки перевірка компресії в циліндрах дозволяє виявити ці проблеми. Ось як можна виконати цю діагностику.

Як виміряти компресію двигуна

Для цього використовують спеціальний прилад – компрессометр, який доступний у продажу. Є також дорожчий пристрій – компрессограф, який дає можливість графічно фіксувати результати вимірів. Розглянемо порядок дій для бензинових і дизельних двигунів, а також як виміряти компресію без спеціальних приладів. Ці методи були випробувані автомобілістами і показали свою ефективність. Однак для більш точних результатів краще звернутися на станцію технічного обслуговування.

Вимірювання на бензиновому двигуні

Основне правило – прогріти двигун до температури 70-80 градусів. Після цього вимикають подачу палива, щоб воно не потрапляло в камери згоряння під час вимірювання. Для вимірювання компресії викручуються всі свічки запалювання, і на їхнє місце вкручується компрессометр.

Підготовка першого циліндра дозволяє перевірити компресію в ньому. Запускається стартер, який обертає колінчастий вал до зупинки збільшення тиску на компрессометрі. Максимальне значення фіксується і порівнюється із заводським. Цю операцію потрібно повторити для кожного циліндра, щоб визначити знос поршневої групи. Якщо після зупинки колінчастого вала тиск у всіх циліндрах стрімко знижується, необхідно замінити прокладку ГБЦ.

Вимірювання на дизельному двигуні

Як і для бензинового двигуна, його необхідно прогріти, відключити подачу палива і викрутити свічки розжарення. Компрессометр вкручується в один із циліндрів, і стартером обертається колінчастий вал. Максимальні значення фіксуються і порівнюються із заводськими. Порядок дій аналогічний до бензинового двигуна, але результати можуть відрізнятися через різний тиск у циліндрах.

Перевірка без компресометра

Якщо немає компрессометра, можна виконати менш точний вимір вручну за допомогою ключа. Викручуються свічки з усіх циліндрів, крім одного. Знімається переднє колесо, і колінчастий вал провертається вручну. Вимірювання полягає в порівнянні зусиль, необхідних для провертання вала. Цей метод підходить для досвідчених автолюбителів, але його точність нижча. Він дозволяє зрозуміти, що потрібен сервісний огляд.

Вимірювання на холодному двигуні

Якщо двигун не запускається, потрібно вимірювати компресію при температурі навколишнього середовища. Порядок дій аналогічний до вимірювання на гарячому двигуні, але результати будуть нижчими. Важливо враховувати цю різницю для правильної оцінки технічного стану двигуна.

Вимірювання на знятому двигуні

Знятому двигуну властива температура навколишнього середовища, тому тиск у циліндрах буде нижчим. Для вимірювання компресії колінчастий вал прокручується вручну ключем, змінюючи циліндри по черзі. Оцінюючи зусилля, можна визначити циліндр з найменшою компресією.

Гарячий або холодний двигун?

Існує багато суперечок щодо того, як краще вимірювати компресію. Перевірка на гарячому двигуні дає максимально точні результати. Проте, якщо двигун не запускається, вимірювання на холодному двигуні теж дає корисну інформацію. Головне – враховувати різницю в значеннях між холодним і гарячим двигуном.

Для точної перевірки компресії необхідно, щоб акумулятор був повністю зарядженим, оскільки стартеру потрібна велика потужність для обертання колінчастого вала. Можна використовувати зарядний пристрій для АКБ, якщо батарея розряджена.

Підготовка акумулятора не потрібна при ручному вимірюванні компресії зі знятим двигуном.

Якщо ви не впевнені у своїх силах, зверніться до автосервісу компанії tutservice. Вони оснащені необхідним обладнанням і знають, як перевірити компресію в двигуні та визначити його технічний стан. У разі необхідності ремонту поршневої групи, це можна зробити після діагностики за фіксованими цінами, вказаними на сайті компанії.

5/5 - (5 голосів)