Перш ніж розглядати види поломок, потрібно навчитися розпізнавати їх за ознаками. Адже несправності будь-якого вузла призводять до певних наслідків, що проявляються змінами в конструкції. Розглянемо основні ознаки поломки внутрішнього ШРУСа:
Сліди мастила на гумі – якщо на краях автопокришки з внутрішньої сторони з’являються сліди мастила, це, як мінімум, свідчить про тріщину в пильнику. Найгірший варіант – це пошкодження самого механізму, якщо сліди масла на гумі були виявлені не відразу.
Шум при повороті керма – хрускіт внутрішнього ШРУСа вказує на пошкодження або знос цього вузла.
Нерівний рух – якщо автомобіль підстрибує навіть при русі по рівній дорозі, це явно вказує на пошкодження цього вузла. Не потрібно задаватися питанням, чи може стукати внутрішній ШРУС на вибоїнах, краще негайно звернутися в автосервіс і провести діагностику.
Вібрація – виникає через знос шарнірів, коли вони не можуть досягти правильної балансування під час роботи. У такому випадку також буде чути, як хрумтить внутрішній ШРУС.
Стук під час руху – він виникає через знос вузла. У задньопривідних автомобілях може стукати як внутрішній, так і зовнішній ШРУС. У передньопривідних авто можна почути лише стук внутрішнього ШРУСа.
Щоб розпізнати вищезазначені ознаки, не обов’язково вміти ремонтувати автомобілі. Щодо діагностики, тут необхідні послуги автомайстрів. Таким чином, ми розглянули ознаки поломок і відповіли на питання, чи може стукати внутрішній ШРУС або хрумтіти. Тепер розглянемо основні поломки цього вузла.
Порваний пильник
Ця проблема особливо часто зустрічається, якщо пильник гумовий, а не термопластовий. Як згадувалося вище, про несправність внутрішнього ШРУСа можна дізнатися за плямами мастила на внутрішній стороні колеса. Розрив пильника виникає через механічне навантаження, перетирання або вплив низьких температур. Механічне пошкодження найчастіше трапляється під час руху по бездоріжжю. Тому після кожної такої поїздки рекомендується робити візуальний огляд цих деталей.
Виробіток кульок кочення
Це той випадок, коли стукає внутрішній ШРУС через зношування кульок через великий пробіг. Проблема також може виникати при порваному пильнику, оскільки бруд, що потрапляє в мастило, пошкоджує поверхню кульок. У результаті внутрішній ШРУС хрумтить при вході в поворот або стукає на рівній дорозі.
Знос опорного підшипника
Цей підшипник встановлюється на додатковому валу, який використовується для збільшення довжини механізму ШРУСа через те, що двигун не завжди розташований строго по центру. Перевірка внутрішнього ШРУСа включає діагностику цього підшипника, який зазвичай виходить з ладу через зношування. Негативним наслідком такого конструктивного рішення є те, що разом з підшипником потрібно міняти й увесь ШРУС.
Як перевірити внутрішній ШРУС на знос і поломки
Метод досить простий, оскільки не потребує наявності спеціального обладнання або інструментів. Усе, що знадобиться, це домкрат і трохи знань у сфері ремонту автомобілів. Отже, діагностика внутрішнього ШРУСа полягає в наступному:
- Встановіть нейтральну передачу і зафіксуйте ручне гальмо.
- Вирівняйте положення коліс і підніміть їх за допомогою домкратів.
- Для подальшої перевірки внутрішнього ШРУСа, запустіть двигун.
- Натисніть на зчеплення і увімкніть першу передачу, щоб колеса почали обертатися.
- Якщо під час обертання коліс чути стук, то однозначно пошкоджений ШРУС з того боку, звідки лунає шум.
Ще один спосіб перевірити внутрішній шарнір – це повністю повернути кермо в обидва боки до упору. Після цього починайте рух з місця. Це створить максимальне навантаження на вузол, і якщо він пошкоджений, навіть той, хто сумнівався, чи може хрумтіти внутрішній ШРУС, почує цей звук.
Таким чином, щоб базово визначити необхідність заміни ШРУСа, не обов’язково відвідувати автосервіс. Достатньо знати послідовність дій для самостійної діагностики і бути уважним.