Є водії, які не звертають уваги на несправність кондиціонера в авто, допоки не настане літня спека, але це неправильно. Поломка може свідчити про витік фреону із системи кондиціювання, а це вже дуже небезпечно. Тому не будемо наражати на небезпеку своє здоров’я і здоров’я близьких людей, проведемо діагностику та ремонт кондиціонера прямо зараз. Легкі скажуть вам за це спасибі.

Чому зламався автокондиціонер

За охолодження повітря в автомобілі відповідає складна система, яка може складатися з кількох десятків елементів. Поломка кожного з них призведе до того, що цілюща прохолода перестане надходити в салон. У цій статті ми розглянемо найчастіші поломки системи кондиціювання автомобіля.

Витік холодоагенту

В основі роботи кондиціонера лежить принцип переходу холодоагенту (фреону) з рідкого стану в газоподібний. Якщо рівень рідини буде низьким, ефективність кондиціювання впаде або воно припиниться зовсім. Це дуже часто проблема, тому починати діагностику кондиціонера найкраще з перевірки тиску в контурі.

Зверніть увагу! Низький рівень фреону необов’язково свідчить про несправність. Навіть нові машини втрачають свій холодоагент протягом п’яти років, а старі рекомендується заправляти щороку.

Якщо після заправки кондиціонер деякий час пропрацював у звичайному режимі, але потім знову почав вередувати, це означає, що в системі з’явився витік. Автосервіс Печерськ. Необхідно знайти її та усунути її, а потім заправити кондиціонер новим холодоагентом. Ви можете зробити це самостійно або звернувшись на СТО (послуга недорога).

Забився салонний фільтр

Салонний фільтр – це бар’єр, що захищає радіатор конденсатора та салон машини від вуличного бруду. Коли він забивається, повітря перестає надходити зовні, і ефективність системи кондиціювання падає.

Це найчастіша проблема. Насамперед вам потрібно переконатися, що проблема саме у фільтрі. Для цього виймаємо його і вмикаємо кондиціонер. Якщо запрацював, значить – проблему знайдено, більше нічого не потрібно перевіряти.

Забився випарник

Якщо їздити без салонного фільтра, рано чи пізно це призведе до того, що бруд заб’є радіатор випарника. Саме ця деталь відповідає за охолодження повітря, що надходить у салон, тому кондиціонер працювати не буде. Щоб вирішити проблему, потрібно зняти випаровувач, а потім очистити його вручну.

Швидше за все для цього потрібно знімати панель приладів, тому приступайте до роботи тільки переконавшись, що проблема саме у випарнику. Зазвичай забруднення цього пристрою супроводжується неприємним запахом.

Непрохідність системи

Порушення циркуляції рідини, що охолоджує, відбувається через появу внутрішнього нальоту або фізичного пошкодження деталей кондиціонера. У першому випадку проблема легко вирішується прочищенням кондиціонера спеціальною рідиною та заміною фільтра-осушувача. У другому – заміною пошкоджених деталей. Якщо вчасно не усунути затор, що утворився, це призведе до більш серйозних несправностей, аж до поломки компресора.

Поломка компресора

Компресор – надійна деталь, яка рідко турбує автовласників, проте він також не застрахований від поломок. Зазвичай вони трапляються через вироблення ресурсу або неправильну експлуатацію. Наприклад, через довгий простой. Рекомендується хоч раз на місяць запускати кондиціонер, щоб цього не допустити. Єдиний спосіб вирішити проблему – замінити компресор у зборі.

Порвався приводний ремінь

Ще одна часта поломка – приводний ремінь, що ослабнув або порвався. Визначити цю поломку найпростіше, виправити також нескладно. У першому випадку потрібно просто підтягнути ремінь. У другому – замінити його. Щоб не втратити кондиціонер під час поїздки, потрібно регулярно оглядати ремінь на предмет пошкоджень.

Поломка/засмічення конденсатора

Конденсатор – найвразливіша частина системи, будучи розташованим перед радіатором автомобіля, він приймає на себе потік бруду і каміння, що летить з-під коліс. Коли стільники забиваються, ефективність кондиціювання падає, це може призвести до більш серйозних поломок. Прочистити конденсатор можна за допомогою зубочистки та миючого засобу. Пам’яті стільники також легко виправляються. Чинити наскрізні отвори не рекомендується, краще замінити конденсатор.

Несправний фільтр-осушувач

Фільтр-осушувач служить для очищення холодоагенту та видалення води з нього вологи. Це розхідник, міняти який рекомендується кожні два роки. Іноді фільтр виходить з ладу раніше терміну (причина в тому, що власник авто використовує неякісний фреон). На несправність фільтра вказують такі ознаки, як перебої у роботі кондиціонера, а також поява інею на шлангах.

Зламався терморегулюючий вентиль

Терморегулюючий вентиль (або розширювальний клапан) регулює тиск холодоагенту в системі. Несправність цього пристрою може призвести до того, що кондиціонер автомобіля почне працювати з перебоями, а патрубки почнуть інеєм покриватися.

Буває, що клапан заїдає через його неправильне регулювання або забруднення холодоагенту. Але причиною може бути пошкодження клапана. У такому разі залишається лише замінити його, доки несправність не призвела до пошкодження інших частин кондиціонера.

Відмова вентилятора

Вентилятори кондиціонера – надійні пристрої, однак їм доводиться працювати в екстремальних умовах, тому іноді вона теж виходить з ладу. Це може статися через несправну проводку, поломку електродвигуна, знос підшипника або пошкоджені лопаті.

Несправний вентилятор видає себе гулом при включенні кондиціонера, тяга буде слабкою. Крім того, кондиціонер періодично відключатиметься. Вирішення проблеми – заміна вентилятора або ремонт проводки, якщо проблема в ній.

Відмова датчика тиску

Цей датчик відстежує тиск у системі, відключаючи кондиціонер у разі потреби. Якщо він вийде з ладу, наприклад, через забруднення або фізичне зношування, кондиціонер перестане працювати. Визначити несправність можна з допомогою комп’ютерної діагностики – досить вважати помилки. Для вирішення проблеми необхідно замінити датчик на новий. Після цього необхідно включити кондиціонер і перевірити його працездатність.

Несправні датчики в салоні

Якщо автомобіль оснащений клімат-контролем, то роботою кондиціонера керуватиме ЕБУ, що прийматиме сигнали з датчиків у салоні. У разі поломки електронного пристрою кондиціонер почне працювати некоректно або перестане вмикатися зовсім.

Щоб виявити проблему, необхідно вважати помилки за допомогою сканера, потім замінити датчик, що вийшов з ладу. Іноді перебої в роботі кондиціонера відбуваються через несправне проведення або навіть ЕБУ.

Не працює муфта компресора

Муфта компресора з’єднує компресор та двигун при включенні кондиціонера. Цей пристрій дозволяє уникнути постійного зачеплення компресора, подовжуючи його ресурс. Але основним завданням муфти все ж таки є економія палива.

У разі виходу муфти з ладу кондиціонер перестане працювати. На несправність муфти зазвичай вказує гул зламаного підшипника. Іноді ламається електромагніт, це може супроводжуватися димом та запахом горілої електропроводки.

Єдиний спосіб виправити проблему – замінити муфту на нову. Ремонтувати цей пристрій недоцільно. Муфта коштує не так дорого, а знайти деталі її ремонту дуже складно.

5/5 - (5 голосів)