Котушка запалювання (КЗ) – це ключовий елемент системи запалювання автомобіля, який генерує високовольтний імпульс, перетворюючи низьковольтну напругу від акумулятора або генератора. Завдяки цьому стає можливим запалювання повітряно-паливної суміші в двигуні за допомогою іскри, що виникає між електродами свічки запалювання. Відсутність іскри унеможливлює нормальну роботу автомобіля.

Якщо під час руху іскра зникла, це можна визначити за низкою ознак. СТО Київ. Наприклад, якщо двигун “троїть” або працює з перебоями, проблема може бути пов’язана з КЗ. Це пояснюється тим, що сучасні двигуни зазвичай продовжують функціонувати навіть із несправною котушкою, хоча й зі зниженням ефективності.

Інші симптоми несправності також пов’язані з роботою двигуна, наприклад, можливі ривки при русі або втрата потужності. Для точного діагнозу потрібна комплексна перевірка, оскільки проблема може бути не тільки в КЗ, але й в інших елементах, таких як свічки запалювання. Варто зазначити, що ознаки поломки цих компонентів можуть бути схожими.

Яка має бути іскра з котушки запалювання?

Перевірити справність КЗ можна кількома способами, один із яких – “на іскру”. Цей метод доступний для виконання навіть у польових умовах, коли немає можливості звернутися до автосервісу. Щоб провести тест, необхідно:

  1. Перевірити високовольтний дріт на наявність пошкоджень ізоляції, попередньо вимкнувши запалювання.
  2. Підключити справну свічку до наконечника дроту, знятого зі свічки першого циліндра.
  3. Запустити двигун. Якщо іскра з’являється, але має жовтуватий відтінок, це ознака несправності. Іскра повинна бути яскраво-фіолетовою.

Чому може зникнути іскра з котушки запалювання?

Навіть сучасні КЗ мають обмежений термін служби, який може скорочуватися під впливом певних факторів, таких як:

  • Попадання вологи на котушку.
  • Перегрів, що руйнує внутрішню ізоляцію і може призвести до перегорання.

Якщо КЗ піддається впливу цих факторів, проблеми можуть розвиватися поступово. Ознаки несправності включають:

  • Пропуски запалювання, через які двигун працює з перебоями.
  • Зниження потужності під час розгону.
  • Переходження двигуна в режим безпеки.
  • Спалахи індикатора “Check Engine”.
  • Проблеми з запуском двигуна.

У випадку повної несправності КЗ потребує заміни, оскільки ремонт таких деталей зазвичай неможливий.

Причини несправності котушки запалювання

Крім перегріву та вологи, на працездатність КЗ можуть вплинути й інші фактори:

  • Механічні пошкодження, спричинені протіканням оливи або старінням деталей.
  • Вібрації, особливо від головки блока циліндрів або зношених опор двигуна.
  • Пошкодження контактів через вологу або хімічні речовини, що використовуються для обробки доріг.

Що робити, якщо немає іскри на котушці запалювання?

Найчастіше котушку запалювання доводиться замінювати, якщо іскра зникла повністю. Важливо пам’ятати, що встановлення нової деталі не вирішить проблему, якщо не усунути причину несправності. Щоб продовжити термін служби КЗ:

  • Не залишайте запалювання увімкненим без запуску двигуна.
  • Періодично перевіряйте та очищуйте КЗ і дроти, зокрема їх ізоляцію.

Якщо виникла проблема з котушкою, варто звернутися до кваліфікованого механіка, оскільки її заміна вимагає технічних навичок в електросистемах автомобіля.

5/5 - (4 голосів)