Деякі неполадки з автомобілем призводять до особливо неприємних відчуттів у власників. Сюди відносяться ті поломки, які дуже важко діагностувати. Наприклад, нерівна робота дизельного двигуна на холостих обертах – це яскравий приклад подібної ситуації.
У такому випадку ДВЗ може не знижувати оберти або дуже різко змінювати їх частоту. Під час цього двигун періодично глухне, і його важко знову запустити. Подібна нестабільна робота двигуна – це додаткова головна біль для будь-якого власника автомобіля. У цій статті ви дізнаєтеся про основні причини неполадок та те, що робити під час їх діагностики.
Нестійка робота двигуна: основні причини
Нестійка робота двигуна: основні причини Якщо двигун працює ривками на холостому ходу, ймовірно, у вашому автомобілі є проблеми з такими елементами:
- системою запалювання;
- електронікою для управління інжектором;
- системою подачі палива.
Крім вищезазначених неполадок можуть бути проблеми в самому ДВЗ.
Під час діагностики неполадок важлива послідовність. Не панікуйте і не переходьте від однієї проблеми до іншої, якщо нерівна робота двигуна на холостих обертах стала вашим завданням. Перевіряйте кожен з вищезазначених елементів по черзі, щоб визначити справжню причину несправності.
Нестійка робота двигуна і система запалювання Перебої в роботі дизельного двигуна можуть бути пов’язані з поломкою свічки запалювання або іншою деталлю системи запалювання. В результаті цього двигун може пропускати цикл запалювання. При цьому цей процес може відбуватися як у одному, так і у декількох циліндрах.
Нестійка робота двигуна і система запалювання
Крім свічки запалювання нерівна робота двигуна може бути пов’язана з поломками:
- проводів;
- котушки напруги;
- тумблера (тільки в карбюраторному ДВЗ).
Якщо нестійка робота двигуна на холостому ходу зумовлена несправною свічкою запалювання, то перевірити це досить просто. По черзі відключайте свічки, і якщо оберти двигуна знижуються, ви знайшли поломку. Ще один спосіб перевірки – це вийняти свічки і переглянути колір нальоту. Чорний колір завжди свідчить про проблему.
Важливо відзначити, що якщо провали в роботі дизельного двигуна супроводжуються почерговими падіннями і зростаннями обертів, ймовірно, проблема криється в поломці іншої деталі.
Якщо у вас є мультиметр, перевірте наявність обривів у високовольтних проводах. Якщо їх немає – нічого страшного, зверніться до СТО. Там вам також перевірять котушку напруги і модуль запалювання.
Якщо у вас карбюраторний ДВЗ, нестабільна робота двигуна на холодну може бути пов’язана з поломками тумблера. Найчастіше такі причини:
- відколи або тріщина на кришці, де здійснюється підключення проводів;
- поломка бігунка;
- датчик для вимірювання магнітного поля забруднився металевими відходами;
- згоріли контакти, що відповідають за запалювання;
- підшипник контактної пари відпрацював свій ресурс.
Нерівномірна робота двигуна: неполадки з електронікою
Якщо двигун працює нерівномірно, це часто може бути зумовлено великою кількістю помилок в електроніці, зокрема – у пам’яті контролера. Очищення контролера від помилок – досить простий процес. Достатньо просто від’єднати клему АКБ мінусової полярності на 10-15 хвилин. Після цього двигун починає працювати в нормальному режимі.
Слід зауважити, що регулярне нерівномірне функціонування двигуна не виникає без причини, тому зверніться до СТО, щоб фахівець з бортових мереж автомобіля міг виявити справжню причину.
Якщо двигун працює з перебоями, ще однією можливою причиною може бути неправильна робота ЕБУ. Ця несправність має свої характерні особливості:
- двигун працює нерівномірно і тремтить;
- інжектор подає більше палива, що може виявитися в підвищеному рівні витрати палива;
- вихлопна труба виділяє чорний дим;
- електроди свічок чорніють від сажі.
Нестабільна робота двигуна на холостому ходу: проблеми з подачею палива
Сучасні автомобілі мають багато датчиків, які регулюють оберти двигуна. Якщо двигун працює нерівномірно на холостих, спробуйте послідовно відключити ці електричні пристрої, щоб з’ясувати, де знаходиться проблема. Якщо відключення одного з датчиків вирівнює оберти двигуна, ви знайшли джерело несправності.
Нерівномірна робота двигуна на холостих обертах: проблеми з подачею палива Якщо ви шукаєте причини нерівномірної роботи дизельного двигуна, обов’язково зверніть увагу на систему подачі палива. Зазвичай проблеми виникають через:
- несправності з клапаном холостого ходу;
- низький тиск палива, що призводить до недостатнього об’єму палива;
- засмічення фільтрів, перепускного клапана, електричного бензонасоса тощо;
- забруднення форсунок інжектора або їх вичерпаний ресурс.
Нестабільно працює двигун: знос запчастин ДВЗ
Якщо причина нестійкої роботи двигуна полягає у цих неполадках, проблеми будуть помітні в усіх режимах роботи двигуна, а не тільки на холостих обертах.
Зауважте, що нерівномірна робота двигуна може бути зумовлена також зносом запчастин або розбалансуванням двигуна. У такому випадку може знадобитися перевірка стану запчастин або ремонт двигуна.