У кожному автомобілі передбачена світлова сигналізація, яка служить для інформування водіїв інших транспортних засобів про зменшення швидкості або намір повороту. Стоп-сигнали залишаються увімкненими доти, поки водій тримає педаль гальма, тоді як поворотники працюють у режимі переривчастого світіння. Цей режим забезпечується за допомогою реле, яке слід перевірити в першу чергу, якщо поворотники припинили працювати. Потрібно знати, як перевірити реле поворотів, оскільки такі пристрої можуть вийти з ладу або працювати неналежно. Відсутність роботи поворотників часто стає причиною дорожньо-транспортних пригод. Крім того, реле виконує не лише функцію переривчастого світіння, а й виконує ряд інших важливих функцій.

Де знаходиться реле поворотів і його функції

Більшість автомобілів мають цю деталь, розташовану під торпедою в пасажирському салоні, що дозволяє легко провести огляд та заміну без потреби заглядати під капот автомобіля, що, безумовно, зручно. Навіть для початківців робота з підключенням реле поворотів буде нескладною. Окрім основних функцій, такі як генерація переривчастого сигналу для показника поворотів та організація аварійної сигналізації для всіх ламп у автомобілі, ці пристрої також мають інші можливості:

  • Генерація переривчастого сигналу для лампи, яка показує напрямок повороту, що розташована на приладовій дошці водія.
  • Створення переривчастих сигналів для всіх ламп у автомобілі, включаючи аварійну сигналізацію.
  • Видача переривчастих звукових сигналів, які допомагають водієві спостерігати за дорогою, не відволікаючи увагу на приладову дошку.

Раніше реле поворотів працювали за принципом нагрівання і тому вони називалися електромагнітно-тепловими. Проте, сьогодні їх використовують значно менше, оскільки їх замінили електронні переривники, які є простішими у використанні, незалежно від кількості контактів реле поворотів. Для кращого розуміння відмінностей між застарілим і сучасним пристроями розглянемо кожен з них окремо.

Як влаштовано реле поворотів

Вище було зазначено, що існують два типи таких пристроїв: магнітно-теплові та електронні. Незважаючи на те, що вони виконують одні й ті ж завдання, принцип їх роботи і конструкція відрізняються. Давайте розглянемо кожне реле поворотів окремо, щоб докладно з’ясувати різницю між ними.

Магнітно-теплові пристрої

Ці вироби мають просту і надійну будову, що включає в себе наступні компоненти:

  • сердечник циліндричної форми;
  • дві групи контактів;
  • металеві замикаючі якорі;
  • корпус, виготовлений із металу.

Двоконтактне реле поворотів передбачає підключення однієї групи контактів для замикання ланцюга на лампочки показників, а другої – для лампочки, що встановлена в приладовій панелі.

Після замикання ланцюга перемикачем, активуються магнітно-теплові пристрої. У п’ятиконтактному реле поворотів ланцюг складається з лампочок поворотників, ніхромової нитки і резистора. Запис на сервіс Київ. Останній призначений для зменшення струму. Під час нагрівання ніхромова нитка розширюється, що призводить до замикання другого ланцюга, який обходить резистор і ніхромову нитку. Це зменшує опір, і лампи починають горіти яскравіше. Проте, після охолодження ніхромової нитки, якір віддаляється, розмикуючи ланцюг і знову збільшуючи опір. Це призводить до тьмяного світіння ламп.

Підключення реле поворотів 4 контакти електронного типу

Структура кожного електронного переривника ґрунтується на двох складових: електромагнітному реле та електронному ключі. Останній відповідає за визначення частоти спрацьовування реле, що може бути складним для новачків, оскільки електронний ключ – це мікросхема, що не кожен може розібрати. Вона створює ланцюг керування для подачі або відключення живлення робочого реле, залежно від потреби.

Робота електронного реле поворотів полягає у включенні генератора, що починає свою діяльність при подачі напруги на пристрій. Він керує ланцюгами управління частотними імпульсами, які регулюють струм обмотки реле, що переривають або знову з’єднують робочий ланцюг. Ця робоча схема ефективно використовує енергію, але може бути менш надійною в порівнянні з магнітно-тепловими аналогами.

Як під’єднати реле поворотів

Незважаючи на застарілу конструкцію, підключення магнітно-теплових пристроїв є простішим. Важче працювати з роз’ємами електронних аналогів. Для уникнення помилок важливо розуміти значення літер на реле поворотів і коректно підключати контакти згідно зі схемою. В іншому випадку пристрій може не працювати або працювати неправильно. Перед встановленням слід переконатися, що позначення букв на реле поворотів відповідає роз’єму живлення, і очистити всі контакти. Навіть у нових виробах можуть бути продукти окислення на контактній поверхні внаслідок некоректного зберігання на складі.

Несправності реле поворотів

Перед тим як розглядати ознаки несправності, важливо відзначити, що зміна електричних параметрів у магнітно-теплових переривниках не є ознакою поломки. Як було сказано раніше, принцип роботи реле поворотів такого типу базується на тепловому нагріванні. При частому використанні у міському циклі, вони просто перегріваються, що може призвести до зміни параметрів деяких елементів. Першою ознакою несправності виробів обох типів є непрацюючі покажчики поворотів. Незалежно від того, чи було виконано підключення реле поворотів на 5 контактів або три, якщо вони не працюють, потрібно оглянути та перевірити реле.

Однією з ознак несправно працюючого реле є тріск. Це може виникати через поганий контакт електричного кола або неправильно виконану розпіновку реле поворотів. Це може призвести до обгорілих контактів і роз’ємів, а також повного вихіду з ладу пристрою. Крім непрацюючих поворотників, можна визначити їхню несправність за допомогою кількох інших ознак, які ми розглянемо далі.

Порушення режиму переривання

Покажчики поворотів постійно горять без переривання, що свідчить про наявність постійного електричного кола. Це зазвичай стається через неправильне підключення триконтактного реле поворотів власником автомобіля, який не має достатнього досвіду. Ця помилка може призводити до поганого контакту, що в свою чергу може призвести до перегріву контактів.

Обрив ланцюга

При робочому реле покажчики поворотів відмовили. У такому випадку причину несправності слід шукати у перемикачі поворотів, запобіжнику та можливих обірваних проводах.

Нерівномірний розподіл потужності

Частота переривання реле поворотів третього контакту змінилася. Все залежить від того, чи почали поворотники мигати частіше чи рідше. У першому випадку це може статися через те, що одна з лампочок вийшла з ладу або з інших причин перестала споживати струм. Це призводить до збільшення сили струму, що подається на решту ламп, тому вони починають мигати частіше. Якщо підключення трьохконтактного реле поворотів було виконано правильно, але в поворотники встановлені лампи, які витребувують більше потужності, ніж допустимо для цієї системи, то всі поворотники будуть мигати повільніше.