У конструкції автомобіля є безліч механізмів, які забезпечують його працездатність, кожен з яких виконує певні функції. Наприклад, система рульового управління дозволяє водієві задавати напрямок руху транспортного засобу. Важливу роль у маневреності автомобіля відіграють чутливість керма та справність передньої підвіски. Зазвичай поява биття на кермі є першим сигналом про необхідність ремонту рульового механізму або елементів підвіски. Це обумовлено тим, що обидві системи тісно пов’язані: некоректна робота деталей підвіски може призвести до передавання механічних вібрацій на кермо, що легко помітити під час їзди.

Биття керма може виникати в різних умовах, що дозволяє визначити, які саме деталі потребують діагностики. Це може бути під час гальмування, розгону, входу в поворот, на холостих обертах або на високій швидкості. Виходячи з обставин, за яких виникає биття, можна визначити конкретний вузол, що має знос або інші технічні проблеми.

Биття керма при гальмуванні

Якщо ви відчуваєте биття на кермі при натисканні на гальмо, проблема, ймовірно, криється у гальмівній системі. Це можуть бути такі причини:

  • Деформація гальмівних дисків. Вони можуть деформуватися через перегрів або знос, що призводить до нерівної поверхні дисків. Це, в свою чергу, викликає вібрацію колодок і передавання биття на кермо. Вирішенням є заміна дисків.
  • Знос гальмівних колодок. Зношені колодки менше прилягають до диска, що також може спричинити биття керма. У цьому випадку необхідно замінити колодки.
  • Проблеми з гальмівними поршнями та супортами. Вони можуть підклинювати через накопичення корозії або бруду, що призводить до некоректної роботи системи і, як наслідок, до биття керма під час гальмування. Це вирішується очищенням і обробкою цих елементів.

Вібрація керма на холостих обертах

Якщо вібрація керма відчувається, коли автомобіль стоїть на місці, це може свідчити про ослаблені кріплення силового агрегату. Проблема особливо актуальна для автомобілів старших за 10 років або тих, у яких двигун був знятий для ремонту та встановлений неправильно. Необхідно перевірити правильність кріплення та затяжку.

Вібрація керма на швидкості

Якщо вібрація керма виникає під час руху, важливо самостійно визначити, на якій швидкості вона з’являється, щоб звузити коло можливих причин:

  • На малій швидкості (до 40 км/год). Биття керма при невеликій швидкості часто викликається зовнішніми факторами, такими як бруд або лід на колесах, який зникає після очищення або розтанення.
  • На швидкості 60 км/год і більше. Вібрація при таких швидкостях може бути викликана розбалансуванням коліс, яке виникає через відсутність балансування після шиномонтажу. Це призводить не лише до дискомфорту, але й до прискореного зносу підшипників.
  • На швидкості 100-120 км/год. Вібрація може бути пов’язана з проблемами в системі управління, підвіски або з колесами. Серед можливих причин — нерівномірний знос гуми, деформація дисків або зношеність рульових наконечників.

Вібрація керма на нерівностях

На нерівних дорогах биття на кермі може свідчити про зношені втулки стабілізатора або кульові опори. Якщо перевірка цих елементів не виявила проблем, можливо, проблема полягає в ослабленому кріпленні в системі рульового управління.

Вібрація під час повороту керма

Якщо вібрація виникає під час повороту на місці, можливі проблеми з рульовою рейкою або антифрикційною прокладкою. При вібрації під час повороту на ходу, першими потрібно перевірити стан ШРКШ, оскільки їх знос може спричинити биття.

Биття керма під час руху та розгону

Якщо вібрація з’являється під час руху по рівній дорозі або при розгоні, варто перевірити кріплення всіх деталей, включаючи маточинні підшипники, які можуть вимагати заміни.

Якщо ви не впевнені, як визначити джерело проблеми, зверніться до автосервісів компанії ТутСервіс для проведення професійної діагностики та ремонту.

5/5 - (10 голосів)