Провал педалі гальма є проблемою, з якою нерідко стикаються власники транспортних засобів різноманітного типу. Подібне явище може поділятися на кілька різновидів, наприклад:
- Присутнє при силовому агрегаті, що функціонує.
- Супроводжуване відсутністю догляду гальмівної рідини.
- Присутнє після заміни колодок.
- Непостійне. І тут провал може зникати при багаторазовому натисканні на педаль.
- Виникає після прокачування гальм.
- Плавне.
- Різке.
Провал педалі гальма може виникати іноді. Заміна гальмівних дисків автомобіля. У такій ситуації автолюбителі нерідко намагаються не звертати уваги на такі небажані явища. Робити цього не варто, тому що раптова відмова гальм може спровокувати ДТП.
Потрібно розуміти, що якщо двигун вимкнений, а при натисканні гальма педаль провалюється, то таке явище вказує на відмову гальмівної системи і необхідність серйозного ремонту. Однак у такому разі буде нескладно виявити причину несправності та ліквідувати її максимально оперативно. У такій ситуації вдається виявити причину поломки при огляді.
ПРИЧИНИ
Якщо йдеться про причини, через які провалюється педаль гальма при працюючому двигуні, то до них можна віднести:
- Витік гальмівної рідини.
- Поява повітря у системі.
- Використання неякісної робочої рідини.
- Виникнення несправності у головному гальмівному циліндрі.
- Відсутність періодичної заміни гальмівної рідини.
- Утворення великого зазору між педаллю гальма та підсилювачем.
- Виникнення простору між колодками та барабанами.
- Поломка ступиць.
- Зношування колодок.
- Перегрів гальм.
- Відсутність притирання між деталями гальмівної системи.
Кожна причина провалу гальма педалі має свої особливості, з якими добре знайомі фахівці.
Витік гальмівної рідини
Якщо в системі знижується об’єм робочої рідини, вільний простір заповнюється повітрям. СТО ПЕЧЕРСК КИЕВ. Таким чином, при натисканні на педаль гальма головний циліндр стискає повітряні маси, які накопичилися в системі через відсутність рідини.
Через це зусилля, яке прикладає водій, не доходить до гальмівних колодок та відбувається провал педалі. В результаті машина не зупиняється і продовжує їхати з початковою або трохи зменшеною швидкістю.
Щоб запобігти виникненню проблеми, потрібно періодично перевіряти рівень гальмівної рідини у розширювальному бачку. Якщо він знижується, то потрібно знайти причину такого явища, після чого усунути її та заповнити нестачу рідини.
Скупчення повітря у системі
Поява повітряних мас у гальмівній системі який завжди пов’язані з витоком робочої рідини. У деяких випадках повітря з’являється у магістралях у вигляді пробок. У такій ситуації при огляді розширювального бачка нестача гальмівної рідини може не спостерігатися. Однак гальма при цьому все одно можуть не працювати. Це супроводжується відсутністю необхідного рівня тиску усередині системи.
Справа в тому, що повітряні маси заповнюють великий обсяг, а рідина в розширювальному бачку продовжує займати нормальний рівень. При натисканні на педаль гальма все одно відбувається провал, що супроводжується м’яким ходом. Проблему можна вирішити прокачуванням системи.
Використання неякісної гальмівної рідини
Автолюбителям необхідно розуміти, що на 90% робоча рідина, що використовується в гальмівній системі, складається з гліколевих компонентів. Інші 10% становлять присадки. Вони необхідні захисту системи від руйнації.
Низька якість робочої рідини може вказувати набухання гумових шлангів, що входять до складу магістралей. Якщо нічого не зробити, це спровокує руйнування подібних елементів і втрату герметичності. Запобігти розриву можна купівлею більш якісної робочої рідини.
Поломка головного гальмівного циліндра
Якщо мова йде про головний гальмівний циліндр, то він є надійним елементом. Поломки найчастіше пов’язані з природним зносом, який відбувається з часом.
У деяких випадках проблема вирішується шляхом відновлення циліндра до початкового стану. У такій ситуації необхідно використовувати ремонтні комплекти.
Ще одним способом вирішення проблеми є повна заміна гальмівного циліндра на новий механізм, що знаходиться у робочому стані. Проте визначити необхідність заміни непросто.
Відсутність періодичної заміни гальмівної рідини
Більшість виробників легкових машин рекомендує міняти робочу рідину в гальмівній системі кожні 40 000 км пробігу. Однак на практиці таких рекомендацій дотримуються не всі автолюбителі. Багато в чому це пов’язано із бажанням заощадити.
Визначити, що гальмівну рідину потрібно замінювати, можна за певними ознаками. Першим є втрата прозорості, і навіть придбання темного відтінку.
Подібне явище відбувається через гігроскопічність. Це означає, що гальмівна рідина поступово вбирає в себе вологу, через що відбувається зміна початкового хімічного складу.
Виникнення великого зазору між педаллю гальма та підсилювачем
Якщо зазор, який розташовується між гальмом та підсилювачем, є занадто великим, то при натисканні на педаль передача потрібного зусилля на головний циліндр не забезпечується.
Подібне явище дуже рідко виникає у новій гальмівній системі. Провал гальм при працюючому моторі не супроводжується відходом гальмівної рідини. Ще визначити подібне явище можна із запізнілого спрацьовування.
Автолюбителі, що мають певний досвід, можуть визначити, чому провалюється педаль гальма, просто відчувши певні зміни ногою. Проблема вирішується шляхом регулювання зазору.
Поява великого зазору між колодками та барабанами
Гальмівна система автомобіля може вийти з ладу, коли зазор між колодками та барабанами стає занадто великим. При цьому на транспортному засобі повинні встановлюватись задні гальма барабанного різновиду.
Якщо є подібна несправність, то контакт між елементами системи погіршується і вона починає спрацьовувати із запізненням. Найчастіше така проблема провокується зносом колодок, і навіть їх перекосом чи ослабленням. Ремонт здійснюється шляхом регулювання зазору з урахуванням конструктивних особливостей конкретного автомобіля.
Поломка ступиці
Найчастіше вихід з ладу маточок пов’язаний з ослабленням кріплення. У такому разі при вході в повороти провалюється педаль гальма. Ступиця перекошується та розсуває колодки. Проблема погіршується, якщо вони зазнають зносу з часом.
Визначити наявність подібної причини, через яку може провалюватися педаль, дуже просто. Щоб це зробити, достатньо вивісити колеса одне за одним, зняти диски, пройтися по деталях, що залишилися руками. Якщо є люфт, то можна зробити висновок про наявність проблеми і необхідність ремонтних робіт. Вони проводяться шляхом затягування.
Знос колодок
На зношування гальмівних колодок провал педалі гальма вказує далеко не завжди. Однак, якщо проблема виникає, то виключати подібне явище не варто. Якщо потрібно її перевірити, то перше, що потрібно зробити, це ретельно вивчити, як спрацьовує гальмо при заведеному моторі.
Цілком контакт у такій ситуації не пропадає, але автомобіль починає гальмувати із запізненням. На початку ходу педалі під час натискання відбувається провал, після чого функціонує нормально.
Безпомилково визначити наявність проблеми можна шляхом огляду внутрішньої сторони колодки. Ремонт проводиться шляхом заміни зносу елементів гальмівної системи.
Перегрів
Надмірне нагрівання елементів гальмівної системи відбувається під час їзди в міському режимі. Потрібно розуміти, що ступінь нагріву багато в чому визначається залежно від конструктивних особливостей, а також якісних показників матеріалів, ефективності функціонування системи охолодження.
Якщо провалюється гальмо, коли відбувається натискання, то причина може бути ліквідована безповоротно. Щоб мінімізувати її вплив на роботу гальм та рівень безпеки, потрібно скоригувати стиль водіння.
Відсутність притирання деталей гальмівної системи
Деякі автолюбителі спостерігали провал педалі гальма відразу після заміни гальмівних колодок, і запитували, чому система не може працювати нормально. У такій ситуації проблема може супроводжуватись характерним биттям.
Недосвідчені водії часто плутають подібне явище зі звичайними вібраціями, які створює двигун. Щоб вирішити проблему, не потрібно здійснювати будь-який ремонт або заміну елементів, що зносилися або зламалися.
Якщо провали, спровоковані встановленням нових колодок, то така проблема з часом зникне сама. Швидкість зникнення визначається залежно від рівня інтенсивності використання гальмівної системи.