Датчик, який вийнято з двигуна, опускають у нагріту воду разом із термометром. Кожного разу, коли температура води збільшується на 5 градусів, проводять вимір опору пристрою за допомогою мультиметра. Отримані результати порівнюють з таблицею співвідношення температури і опору. Запис на автосервіс. Якщо опір становить 177 Ом, то датчик працює належним чином. Можлива невелика похибка при такому методі перевірки.
Що таке РХХ в машині
Цей регулятор призначений для налаштування обертів холостого ходу, забезпечуючи стабільність силового агрегату в режимі холостого ходу. Якщо з якої-небудь причини заміна цього регулятора не була вчасно проведена або датчик був навмисно відключений, можуть виникнути наступні проблеми:
- При холодному запуску силового агрегата, оберти можуть бути обмежені.
- При вимкненні передачі, силовий агрегат може глухнути, що свідчить про проблеми з регулятором.
- Погіршується стабільність роботи двигуна, і він може зупинятися на холостому ходу.
- На приладовій панелі може ввімкнутися лампочка “Check Engine”, що разом з попередніми ознаками свідчить про проблеми з регулятором.
Ці ознаки несправності регулятора холостого ходу вказують на потребу в його перевірці та, за необхідності, обслуговуванні або заміні. Необхідно також пам’ятати, що нестабільна робота двигуна може призвести до збільшеного витрати пального, тому заміна цієї запчастини необхідна без зволікань.
Як працює датчик холостого ходу
Для зрозуміння принципу роботи цього пристрою потрібно розібратися в його конструкції, яка не є складною: вона включає в себе електродвигун і конусоподібну голку. Принцип роботи датчика холостого ходу досить простий і зрозумілий: за допомогою конусоподібної голки, яка розташована в перетині додаткового каналу, повітря подається в камери згоряння. У цей момент дросельна заслінка залишається закритою. Якщо вчасно не виконати ремонт або заміну регулятора холостого ходу, двигун може почати глухнути.
Це відноситься до мінімальної подачі повітря, щоб забезпечити достатньо горючої суміші для підтримки роботи ДВЗ. З цього очевидно, де знаходиться датчик холостого ходу. Зазвичай його кріплять двома гвинтами до корпусу дросельної заслонки. Для надійності гвинти також закріплюються лаком, що може ускладнювати процес зняття датчика для обслуговування. Зовнішній вигляд регулятора нагадує бочонок з роз’ємом живлення від електричної системи автомобіля.
Як перевірити регулятор холостого ходу
Перевірку цього пристрою можна здійснити самостійно, оскільки для цього не потрібні спеціальні прилади. Хоча демонтаж регулятора є складнішим, ніж його перевірка, коли з’являються ознаки несправності датчика холостого ходу, його все ж доведеться видалити. Для цього виконайте наступні кроки:
- Підключіть до регулятора дроти.
- Прикладіть палець до поверхні голки електродвигуна.
- Увімкніть запалювання автомобіля (це вимагає другої людини).
Перевірка РХХ полягає в тому, що під час запуску двигуна на регулятор подається напруга, електродвигун починає працювати, а голка зміщується. Це зміщення можна відчути пальцем. Якщо голка залишається нерухомою, це означає, що датчик холостого ходу потребує ремонту. Якщо голку можна відчути, датчик працює належним чином, і причину неправильної роботи двигуна слід шукати в інших системах. Також розглянемо, як перевірити датчик холостого ходу за допомогою омметра або мультиметра з цією функцією.
Опір обмоток електродвигуна перевіряється омметром. Відхилення від значень 50-55 Ом свідчить про несправність регулятора. Щоб переконатися в цьому, слід перевірити напругу, яка подається на РХХ. Запис на СТО. На вході клем має бути 12 вольт. Якщо напруга не відповідає цьому значенню, показання омметра можуть бути неточними. Відхилення від потрібної напруги може бути внаслідок розрядженого акумулятора або пошкодженої проводки і керуючого блоку.
Як почистити датчик холостого ходу
Очищення цього пристрою є запобіжним заходом, який допомагає відновити його ефективність. Датчик забруднюється через те, що навіть після очищення за допомогою паперового фільтра у повітрі є різноманітні домішки. Чистка РХХ дозволяє повернути зазори до попередніх значень, відновивши належну подачу повітря на холостому ходу. Цей захід не завжди ефективний, але його не слід ігнорувати, оскільки це вигідніше, ніж придбання нового пристрою.
Для цього потрібно витратити трохи часу і придбати рідину для очищення карбюратора. Також чистку регулятора холостого ходу можна виконати за допомогою засобу для чищення WD-40. Процедура виглядає наступним чином:
- Від’єднайте роз’єм живлення.
- Очистіть контакти живлення датчика.
- Відкрутіть регулятор, або, якщо немає кріпильних гвинтів, повністю демонтуйте дросельний вузол.
- Перевірте датчик холостого ходу на чистоту. Якщо крім бруду на ньому є мастило, очистіть дросельний вузол.
- Обильно розпиліть миючий засіб на конусну голку з пружиною.
- Очищений датчик повинен висохнути, після чого встановіть його на місце.
- Переконайтеся, що між голкою і корпусом регулятора є відстань 23 міліметри перед встановленням.
Як поміняти датчик холостого ходу
Якщо ви вже провели діагностику цього вузла, то заміна буде досить простою. Ви вже маєте досвід роботи з пристроєм, оскільки для виконання діагностики його доводилося знімати. Якщо після чищення датчика холостого ходу проблеми не зникли, тоді потрібно встановити новий регулятор і закріпити його двома гвинтами. Нагадаючи про важливість забезпечення відповідного зазору між голкою і корпусом, слід зазначити, що після заміни датчика холостого ходу потрібно підключити роз’єм живлення.
Рекомендується провести діагностику нового пристрою перед його встановленням, щоб переконатися в його працездатності. Ми раніше розглянули, як виконати цю перевірку і яка правильна напруга повинна бути на вступних клемах. При вірному встановленні, з відповідним зазором між голкою і корпусом регулятора, ДВЗ буде нормально працювати на холостих обертах. Щоб переконатися, що чистка або заміна датчика холостого ходу були успішними, можна натиснути на педаль газу. Якщо двигун збільшує оберти і не глухне, це свідчить про успішне проведення профілактичних заходів або заміну.
Ремонт РХХ: висновки
З усього сказаного стає очевидним, що в разі несправності датчика двигун не буде працювати належним чином, і щоб уникнути його заглушення, доведеться постійно підтримувати оберти. Це може бути досить незручно, тому якщо виявляються ознаки проблем з регулятором холостого ходу, їх слід вирішувати негайно. Це особливо актуально в умовах міського руху, де доводиться часто переключати передачу на нейтралі при кожному світлофорі.