Часто в інтернеті можна зустріти повідомлення автовласників про те, що гідрокомпенсатори видають характерний стукіт при нагрітому або холодному двигуні. Ігнорувати цю проблему не варто, оскільки її несвоєчасне усунення може призвести до серйозних несправностей у роботі силової установки. Щоб зрозуміти причини стуку гідрокомпенсаторів, необхідно розібратися в їхньому принципі роботи.
Як розпізнати стукіт гідрокомпенсаторів
Гідрокомпенсатор – це деталь, що автоматично регулює зазори клапанів двигуна. Його конструкція включає поршень з невеликими технологічними зазорами.
Під час роботи двигуна кулачок розподільчого вала передає зусилля до компенсатора, і масло під тиском подається всередину через спеціальні клапани. Якщо компенсатори несправні, під кришкою клапанів можна почути характерний цокіт. Інтенсивність цього звуку може змінюватися в залежності від кількості обертів двигуна або припинятися після прогріву.
Як зрозуміти, що саме гідрокомпенсатори стукають
У сучасних двигунах внутрішнього згоряння використовується декілька гідрокомпенсаторів, тому необхідно визначити, який з них несправний. Найкращим рішенням буде звернутися на СТО, де майстри за допомогою акустичного обладнання точно визначать джерело стуку. Також можна провести діагностику самостійно, розібравши двигун і перевіривши кожен компенсатор вручну.
Причини стуку гідрокомпенсаторів
Основними причинами стуку гідрокомпенсаторів можуть бути:
- неправильне налаштування зазорів клапанів;
- механічні пошкодження компенсаторів;
- забруднене або неправильно підібране масло.
Стукіт на холодну зазвичай виникає через старе або занадто густе масло, що не встигає циркулювати на початку роботи двигуна. Стукіт на гарячу може бути спричинений зниженням тиску масла або зносом гідрокомпенсаторів.
Як усунути стукіт гідрокомпенсаторів
Перше, що варто зробити при появі стуку, — це перевірити рівень і якість моторного масла. Якщо це не допоможе, необхідно звернути увагу на стан масляного фільтра і, можливо, замінити гідрокомпенсатори.
Профілактика
Для запобігання проблемам з гідрокомпенсаторами рекомендується періодично промивати масляну систему спеціальними засобами і використовувати якісне масло, дотримуючись інтервалів його заміни.