Щоб викрутити в якийсь бік кермо в сучасному транспортному засобі, не потрібно прикладати великих зусиль і витрачати багато часу. Відносна легкість обертання рульового колеса в будь-який бік забезпечується завдяки гідравлічному підсилювачу або електропідсилювачу.

Подібні пристрої, включені в конструкцію керма, дозволяють крутити його однією рукою без незручностей. Такі механізми не застраховані від неполадок, що виникають із часом.

На наявність проблем може вказати утруднене обертання кермового колеса. СТО Печерськ. Існує безліч причин, які можуть спровокувати такі проблеми. Якщо кермо стало важче крутитися, то краще не ігнорувати перші ознаки поломки гідравлічного або електричного підсилювача керма. Якщо уважно стежити за станом механізму, то можна запобігти дорогому ремонту.

Чи допустиме подальше використання автомобіля, якщо кермо туго йде

Автолюбителю необхідно пам’ятати, що гідравлічний підсилювач відповідає не тільки за полегшення повороту кермового колеса, але й дає змогу ефективно визначати напрямок їзди при сильному розгоні.

Саме гідропідсилювач не дозволяє автомобілю з’їхати з покриття, якщо почне спускати одне з коліс. Ще подібний пристрій компенсує удари, які виникають через різноманітні перешкоди. Це також відчутно спрощує рулювання.

Якщо ГУР виходить з ладу, то при виникненні непередбачених обставин під час руху по будь-якому дорожньому покриттю або їзді в поганих погодних умовах у кілька разів зросте ризик потрапляння в аварійну ситуацію. Більше того, якщо водій продовжить прокручувати кермо через силу, то піде сильне зношування кермової системи.

За таких обставин потрібно проводити недешевий ремонт та технічне обслуговування. Найкраще відразу звернутися до спеціалізованого сервісного центру, коли важко крутиться кермо.

Що ускладнює поворот керма

Якщо туго крутиться кермо, то подібне явище може бути спровоковане такими причинами:

  • Зниження шинного тиску.
  • Збоєм у розвал-сходження.
  • Збоєм у балансуванні коліс.
  • Несправності в електропідсилювачі.
  • Уламками в ГУР.
  • Неприємностями з рідиною для ГУР.
  • Уламкою рейки керма.

Кожна причина має особливості, докладну інформацію про які можуть надати фахівці.

Знижений тиск

Якщо заданий у заводських умовах тиск знижується, то пляма контакту стає більше. Через подібне явище може почати важко крутитися кермо. Це пов’язано з тим, що зусилля при рулюванні прямує на колеса. При появі подібного явища під час рулювання найкраще відразу зробити заміри тиску.

Подібну процедуру можна виконати манометром. Якщо цей вимірювальний прилад відсутній, його можна придбати на АЗС. Зібрати інформацію щодо рекомендованих показників тиску можна, вивчивши картки з інформацією. Їх можна знайти на кришечці бачка, дверях, інших місцях. Така інформація зазначається в інструкції.

Порушення розвал-сходження

Показники розвал-сходження визначають правильність кута, під яким колеса розташовані відносно один одного, дороги. Якщо кути встановлюються неправильно, відбувається збільшення площі контакту колеса з дорожнім покриттям.

Через це крутити кермо стає туго, як згадувалося вище. За таких обставин відчутно погіршується стійкість транспортного засобу під час їзди з покриття будь-якого типу.

Якщо кермо починає прокручуватися зі значними труднощами після тривалої їзди по бездоріжжю, попадання в яму, удару об бордюр, швидкого проїзду по поліцейських, що лежать, то в обов’язковому порядку потрібно провести перевірку розвал-сходження.

Зробити це можна лише за допомогою спеціалізованого стенду. Для цього потрібно звернутися до автосервісу. Його співробітники зможуть зробити необхідну діагностику оперативно та ефективно.

Порушення регулювання коліс

Деякі автолюбителі сумніваються у доцільності виконання балансування. Їм потрібно знати, що подібну процедуру треба проводити в обов’язковому порядку, тому що від її ефективності залежить рівномірне розподілення маси щодо центру колеса.

Якщо вага розподіляється погано, це провокує прискорений знос покришок, дисків, ходової частини, що входить до складу конкретної автомобіля. Більше того, з’явиться значна вібрація під час їзди будь-якою дорогою. Це буде дуже добре відчуватись у салоні.

Найбільш очевидною ознакою неправильного балансування коліс є довільне ходіння керма під час їзди. За таких обставин кермо повертається просто, але втримати його на місці буде дуже складно. З появою відчутної вібрації потрібно негайно зробити балансування. Найкраще довірити цю роботу фахівцям.

Поломка електропідсилювача

Якщо машина обладнана електропідсилювачем і кермо починає важко крутитися, потрібно зробити діагностику цього пристрою. Однак необхідно розуміти, що здебільшого без ретельного ремонту обійтися не вдасться.

Автолюбителям добре відомо, що поломки електричного підсилювача керма укладені в згорянні запобіжних пристроїв або стосуються обгорання силового агрегату, що виникає в результаті контакту з водою. У деяких випадках проблеми провокуються поломкою датчика обертання. Ще до причин поломок включають знос деталей, який відбувається з часом.

У будь-якому випадку, щоб ефективно виявити причину та визначити методи та шляхи її усунення, необхідно зробити ретельну діагностику. Щоб її зробити, потрібно мати спеціалізоване обладнання, а також знання та досвід.

Несправність гідропідсилювача

Якщо у утрудненому прокручуванні рульового колеса винен гідравлічний підсилювач, то поломки можуть полягати в наступному:

Знос гідравлічного насоса. За таких обставин кермо крутиться насилу внаслідок зниження допоміжного зусилля. Це пов’язано з нездатністю насоса створити необхідний тиск.
Заповітрювання системи. Відбувається, коли повітряні маси проникають у олію. У цьому ГУР починає гудіти під час роботи.
Недостатній натяг ременя насоса. Подібну неполадку можна визначити за важким обертанням керма на місці, що супроводжується писком.
Несправності клапана. Виникають, якщо відбувається заклинювання при відкриванні.
Ще гідропідсилювач може вийти з ладу при руйнуванні ременя в результаті зношування, що неминуче відбувається з часом. Якщо це станеться раптово під час руху, то аварійна ситуація виникне неминучого.

Проблема з рідиною

Проблеми в гідравлічному підсилювачі можуть бути спровоковані падінням робочої рідини нижче найменшого значення. Якщо в системі немає необхідного обсягу рідини, то кермо обертатиметься вкрай важко.

Відомості щодо найменшого значення можна отримати при вивченні документації на ТЗ, огляд кришки бачка масла або спілкуванні з фахівцями в дилерських центрах. Ще проблема може виникнути, якщо робоча рідина приходить у непридатність.

Проблеми в рейці

Ознаки неполадок, що вказують на неполадки в рейці, відрізняються залежно від типу підсилювача, встановлених на конкретному автомобілі. Якщо йдеться про гідропідсилювач, то на неполадки може вказувати постійне зникнення рідини, стукіт, гул при повороті керма. Якщо встановлений електропідсилювач, то може відбуватися закусування рульового колеса і стукіт при повороті, з’являтися нерівномірне зусилля на кермі, а також обертання.

5/5 - (5 голосів)