Вібрації, биття на кермі: у чому причини і як з ними впоратися

Багато водіїв скаржаться на вібрацію та биття у кермі, але не всі приділяють цій проблемі належну увагу. Однак, не вживши заходів, ця невелика проблема може призвести до серйозних наслідків, причому не тільки для транспортного засобу, а й для тих, хто в ньому їде. Розберемося докладніше, які можливі причини трясіння, биття керма та варіанти усунення цих несправностей.

Більшість водіїв, коли вшановують тряску або вібрацію керма, вважають, що це може виникнути тільки через те, що погано виконано розвал-сходження. СТО на Печерську. Однак, все не так просто, неправильне балансування може бути однією з причин їх набагато більше. Для початку розберемося, в яких ситуаціях може відчуватися трясіння та тремтіння, це: вони можуть виникати, коли машина їде на різній швидкості і при гальмуванні, також воно іноді виникає, коли транспортний засіб стоїть і працює на неодружених. Розглянемо докладніше про причини.

Причини тряски керма

Як вже писалося вище, причин биття керма маса, найчастіше це:

  • Поломка або вихід із ладу будь-якого елемента підвіски.
  • Не повністю накачені колеса.
  • Розбалансування коліс та нерівномірне зношування гуми.
  • Браковані диски.
  • Слабке або погане кріплення коліс.
  • Уламки в рульовій рейці.
  • Неякісна фіксація двигуна.
  • Нерівномірна робота деталей гальмівної системи тощо.

Як бачите, причин справді набагато більше, при цьому ми перерахували далеко не всі з них. Тепер розкриємо кожну з них окремо.

Тремтіння на холостих обертах

Іноді буває так, що кермо б’є та вібрує, коли транспортний засіб стоїть, тоді необхідно звернути увагу на такі нюанси:

  • Можливо, стався збій у функціональності вакуумного підсилювача керма. Якщо причина полягає в цьому, то такий збій може призвести не тільки до вібрації та втрати керованості транспортного засобу, але й ставить під загрозу ритмічність роботи ДВЗ.
  • Причиною може бути попадання невеликих предметів, таких як сміття, каміння або уламки скла під захист силового агрегату. Достатньо перевірити захист та усунути сторонні предмети.

Ослаблення кріплення двигуна та знос шліцевого сегмента

Крім того, причиною вібрації або биття керма на заведеному і транспортному засобі, що стоїть на місці, може бути ослаблення кріплення мотора. Такий дефект часто проявляється у старих автомобілів. Найчастіше це відбувається після неякісної фіксації ДВС під час проведення процедури планового обслуговування авто чи ремонту. Достатньо перевірити кріплення, підтягнути їх або замінити пошкоджені деталі кріплення.

Зношення штилевого сегмента на приводному валу або його поломка може бути однією з причин вібрації. Причому при наборі швидкості вона збільшуватиметься. Цю поломку можна усунути заміною цієї деталі.

Тряска і тремтіння при русі на різній швидкості

Часто буває так, що тремтіння і трясіння в кермі проявляється тільки коли машина їде на швидкості. Для початку треба зрозуміти, на якій швидкості виникає вібрація, для цього протестуйте транспортний засіб на швидкостях від 40 до 120 км/год. Як тільки помітите, що починається трясіння, то зможете дізнатися, з якої швидкості вона з’являється. У ситуації, коли трясіння і тремтіння з’являється в процесі руху транспортного засобу на великій швидкості (від 80 км/год), то причини вібрації на кермі на швидкості наступні:

  • Можливо, у вас пошкоджені диски або порушена їхня геометрія (тоді збільшуючи швидкість би відчуватимете все більшу тряску).
  • Перевірте, чи добре затягнуті болти, якими колеса кріпляться до дисків. Насправді погано затягнуті болти є однією з найчастіших причин тремтіння і трясіння керма.
  • Перевірте стан кульових опор, часто знос даних елементів призводить до трясіння керма.
  • Переконайтеся в тому, що на колесах немає великих шматків бруду, що налип, або люду. На швидкості це сильно впливає на балансування коліс, у результаті з’являється тряска.

Причини тремтіння на невеликій швидкості

Є окремі причини тремтіння і трясіння керма на невеликих швидкостях (до 80 км/год). Насамперед це: порушення геометрії колісних дисків або поверхні шин, поломка ступичного підшипника або слабке накачування коліс. Це основні причини, коли б’є кермо на швидкості.

Ми перерахували найчастіші причини тремтіння та тряски керма транспортного засобу на швидкості, тепер розглянемо, чому виникає тремтіння і тряска, коли водій гальмує.

Тремтіння в процесі гальмування

Бувають ситуації, коли тремтіння та трясіння керма проявляється коли водій починає гальмувати. Найчастішою причиною такої проблеми є деформація гальмівних дисків. СТО Печерський район. Крім того, можуть зноситися гальмівні диски, а також можуть сильно перегрітися. Коли колодки зношуються нерівномірно, вони б’ють гальмівними дисками, викликаючи тряску. Для усунення причин достатньо замінити зношені деталі.

Тремтіння через погано накачені колеса

Ще однією причиною може бути вібрація внаслідок не повністю накачуваних коліс. Недостатній тиск у колесах призводить до нерівномірного перерозподілу моменту та додаткової вібрації самого колеса, що за підсумком передається на кермо. Усунути цю причину можна просто накачати шини до необхідних показників.

Тремтіння на швидкості через поганий баланс коліс

Як ми писали вище, розбалансування це одна з найчастіших причин трясіння керма, в такій ситуації крім вібрації, гума коліс під нерівномірним навантаженням втрачає міцність, за підсумками воно може луснути прямо на ходу. Основними параметрами неправильно виконаного балансування є “жер” гуми та вібрація. Тому, якщо ви виїхали з сервісу і при наборі відчуваєте вібрацію, краще їхати назад, щоб вам заново зробили розвал-сходження. Пошкодження підшипників також може бути однією з причин, щоб усунути вібрацію, достатньо їх замінити.

Тряска через неполадки підвіски або рульових тяг

Кермо може тремтіти і тремтіти через неполадки підвіски або рульових тяг, наприклад:

  • Шарніри кульових можуть бути покриті корозією або зноситися.
  • Зношування рульових пальців.
  • Вихід з ладу втулок кермової рейки.
  • Вихід з ладу підшипника маточини.
  • Вихід з ладу шарнірів швидкостей та сайлен-блоків передніх важелів.

Важливо відзначити, що перевіряти підвіску та рульові тяги на ці поломки слід тільки після перевірки коліс та дисків.

Як позбавитися від тремтіння і трясіння керма

Як позбутися тремтіння і трясіння в кермі? Все залежить від причини, низка методів ми описали вище, це:

  • Балансування коліс та очищення їх від бруду.
  • Заміна зношених деталей підвіски, що вийшли з ладу.
  • Підкачування шин та заміна нерівномірно зношеної гуми.
  • Заміна гальмівних дисків та барабанів.
  • Рихтування дисків на спеціальному верстаті для надання їх початкових параметрів.
  • Закріплюємо погано зафіксований двигун. Для цього беремо ключі за допомогою яких він фіксуємо ДВС в підкапотному просторі.
  • Заміна зношених елементів системи кермового управління.
  • Затягування болтів колеса і таке інше.

Деякі процедури, такі як підкачування коліс, затягування болтів, очищення коліс від бруду можуть бути виконані самостійно. В інших випадках, особливо коли потрібно ремонт або заміна окремих елементів, рекомендуємо звернутися в сервіс.

5/5 - (7 голосів)