Вакуумний насос для підсилення гальм – це компонент, який відповідає за ефективність маневрування та гальмування автомобіля. Завдяки його роботі керування автомобілем може бути доступним не лише фізично сильним особам, оскільки необхідний тиск на педаль гальма значно знижується.

Надзвичайно важливо, щоб вакуумний підсилювач гальм працював належним чином, оскільки несправність цієї деталі часто може стати причиною небезпечних ситуацій на дорозі. Тому відповідальний водій ретельно контролює стан цієї запчастини і регулярно проводить технічне обслуговування.

Як працює вакуумний підсилювач гальм

Безпека водіння автомобіля значною мірою залежить від вакуумного підсилювача гальм. Навіть досвідчений водій не зміг би протримати педаль гальма протягом тривалого часу без цієї системи, що могло би призвести до недостатнього гальмування автомобіля вчасно.

Принцип роботи вакуумного підсилювача гальм полягає в наступному:

  1. При натисканні водієм на гальмівну педаль, штовхач активує діафрагму в робочій камері.
  2. У вакуумну частину камери потрапляє повітряна маса, що збільшує тиск на гальмівну рідину, в результаті чого колодки стискуються сильніше.
  3. Після відпускання педалі гальма, запчастини повертаються у початкове положення.

Сучасні виробники пропонують електричні та механічні варіанти вакуумних підсилювачів гальм. У першому випадку розрідження створюється за допомогою колектора двигуна внутрішнього згоряння, а в другому передбачається використання невеликого електричного двигуна.

Ознаки несправності вакуумного підсилювача гальм

Перед тим як дізнатися, як перевірити вакуумний підсилювач, важливо зазначити основні ознаки його несправності. Більшість проблем із роботою цієї запчастини пов’язані з підсосом повітря. Коли тиск у робочих камерах змінюється і розріджений стан зникає, це може призвести до неефективного використання гальмівної педалі.

Поломки вакуумного підсилювача гальм часто проявляються такими ознаками:

  1. Педаль гальма стає важче натискати, що знижує ефективність гальмування і може створити небезпечні ситуації на дорозі.
  2. Нестабільна робота двигуна. Розріджений стан у робочій камері забезпечується за допомогою колектора. При поломці вакуумного підсилювача гальм, у камеру потрапляє більший обсяг повітря, що робить паливо-повітряну суміш менш ефективною. Це може призвести до зниження обертів двигуна, особливо під час сповільнення руху автомобіля.
  3. Поява шуму. Несправність вакуумного підсилювача гальм може супроводжуватися стукою від штока запчастини. Якщо управління роботою підсилювача здійснюється електронним блоком керування (у випадку наявності електродвигуна невеликої потужності), то блок керування може видали попереджувальний код помилки p1479.
  4. Стукіт під час активного гальмування. Під час різкого гальмування може відчуватися стукіт через ненадійне закріплення мембрани вакуумного підсилювача гальм.

Чому ВУТ виходить з ладу

Для забезпечення безперебійної роботи вакуумного підсилювача гальм важливо ознайомитися з потенційними причинами його поломок. Це дозволить уникнути негативних ситуацій і своєчасно провести необхідний ремонт. Отже, ремонт вакуумного насоса підсилювача гальм є необхідним у таких випадках:

  1. Втрата герметичності вакуумного трубопроводу. Це може призвести до вирівнювання тиску у робочих камерах, що ускладнює правильну роботу вакуумного підсилювача.
  2. Вихід з ладу зворотного клапана. Пошкодження або старіння металу, а також зношення ущільнювачів можуть призвести до недостатньої функціональності клапана.
  3. Заповітрювання робочої камери насоса. Часто це стає наслідком аварійної ситуації на дорозі, коли автомобіль потрапляє у ДТП.
  4. Пошкодження мембрани. Мембрана відповідає за збереження різниці тиску у робочих камерах. Її пошкодження може унеможливити відновлення роботи вакуумного підсилювача гальм.
  5. Утворення зазору. Ця неполадка може призвести до стуку штока, тому необхідно відрегулювати кріплення системи для вирішення проблеми.

Способи перевірки ВУТ

Якщо водій виявив ознаки вищезазначених поломок, то важливо знати, як перевірити вакуумний підсилювач гальм на працездатність. Проста процедура перевірки вимагатиме від власника автомобіля таких дій:

  1. Не запускати двигун.
  2. Кілька разів натискати педаль гальма.
  3. Після останнього натискання утримувати педаль.
  4. Запустити ДВЗ у холосту.

Якщо педаль опустилася вниз – вакуумний підсилювач гальм працює належним чином, якщо ні – потрібен ремонт або заміна запчастини.

Існує ще один спосіб перевірити, чи справна конструкція вакуумного підсилювача гальм. Для цього водій повинен:

  1. Зняти магістраль із колектора.
  2. Перетягнути патрубок хомутом.
  3. Запустити мотор у холостому режимі і дати йому пропрацювати деякий час.
  4. Кілька разів натискати педаль гальма.

Якщо кількість обертів залишилася незмінною, то система завоздушилась, і вакуумний підсилювач гальм потрібно замінити або відремонтувати.

Ось ви дізналися, для чого потрібен вакуумний підсилювач гальм. Послуги по заміні гальмівних колодок.  Як бачите, це важлива запчастина, яка безпосередньо впливає на безпеку використання транспортного засобу, тому водієві дуже важливо регулярно перевіряти його працездатність.