При виборі автомобіля з автоматичною коробкою передач багато людей віддають перевагу варіатору (CVT). Цей механізм відрізняється від стандартної автоматичної коробки передач, оскільки його принцип роботи є унікальним. Варіатор є досить новим розробленням у галузі автоматичних коробок передач, і його перші прототипи були встановлені на автомобілях DAF ще у середині минулого століття. Компанія Ford реалізувала масове використання цього технічного рішення. В сучасному автомобільному світі варіатор став популярним вузлом, оскільки наділяє транспортний засіб високими технічними характеристиками. Хоча варіатор має свої недоліки, вони також важливі для розгляду.

Чим відрізняється варіатор від автомата

Головна відмінність між варіатором і стандартною автоматичною коробкою передач полягає в тому, що в першому випадку відсутні ступені передач. Багатьом це може здатися незрозумілим, і вони можуть питати, як же варіатор набирає швидкість. Щоб це розібрати, слід ретельно вивчити конструкцію варіатора і його принцип роботи. Багато людей також намагаються визначити різницю між варіатором і автоматом за зовнішнім виглядом, але на зовнішніх ознаках обидва можуть виглядати однаково. Основна відмінність полягає у внутрішній структурі.

Вивчаючи конструкцію варіатора, можна виділити кілька основних компонентів: ведучий шків, ведений шків, блок керування, ремінь або ланцюг, однорядна планетарна передача, виконавчий пристрій і механізм зчеплення. Ці елементи узгоджено працюють разом, надаючи можливість змінювати передавальне число практично необмежено. У той час як класична автоматична коробка передач має обмежене число ступенів, варіатор дозволяє плавно регулювати передачу.

Як працює варіатор

Принцип роботи варіатора полягає у тому, що обидва шківа мають конусоподібну форму, розташовану так, що вузька сторона одного конусного диска знаходиться навпроти широкої сторони іншого. Ведучий диск приводиться в рух двигуном автомобіля, а ведений диск отримує крутний момент через пасову передачу. Сто печерськ Київ. Ремінь варіатора розташовується так, щоб вузька частина була на ведучому шківі, а широка на веденому, що дозволяє їм обертатися з різною швидкістю. При збільшенні обертів двигуна ремінь зміщується, змінюючи передавальне число і плавно збільшуючи швидкість машини.

Узагальнюючи, варіаторні коробки передач забезпечують плавне перемикання передач і високий рівень тягових властивостей. Однак важливо враховувати як позитивні, так і негативні сторони цього технічного рішення.

Варіатор: трансмісія з індивідуальним управлінням

Зсув ременя вздовж конусоподібної поверхні шківів у варіаторі відбувається не випадково. Цей процес включає безліч інших пристроїв і систем, оскільки CVT обладнана блоком управління, виконавчими механізмами і системою датчиків. Серед них – датчики положення колінвалу, ABS, швидкості, тиску в шинах тощо. Отримуючи дані від них, коробка передач CVT розраховує необхідне положення пасової передачі і видає відповідні команди гідравлічним виконавчим механізмам.

Отже, варіаторна коробка – це також гідравлічний пристрій. Робота виконавчих механізмів полягає в тому, що при збільшенні швидкості автомобіля гідравлічна рідина надходить до виконавчого механізму ведучого шківа, і він зміщує ремінь на широку частину конуса. За командою з блоку управління коробка передач CVT також зміщує ремінь на веденому шківі на вузьку частину конуса. Це відбувається шляхом відтоку гідравлічної рідини від виконавчого механізму.

Що краще: варіатор чи автомат

Питання вибору між варіатором і звичайною автоматичною коробкою передач стоїть дуже гостро. Обидва типи трансмісій мають свої переваги і недоліки, і вибір може залежати від технічних та фінансових аспектів.

Користуючись варіатором, слід враховувати його позитивні риси, такі як поліпшена динаміка розгону та плавний рух без ривків. Також важливо відзначити високу економічність через просту конструкцію та точне налаштування всіх компонентів. Однак варто пам’ятати про негативні аспекти, такі як необхідність калібрування під час під’єднання акумулятора, високі витрати на трансмісійну рідину та можливість обмежень у ремонті.

З іншого боку, звичайна автоматична коробка передач також має свої переваги, наприклад, простоту обслуговування та менші витрати на трансмісійну рідину. Автосервіс на Печерську. Однак переходи між ступенями можуть бути супроводжені ривками, і витрата пального може бути вищою.

Отже, обираючи між варіатором і автоматом, важливо розглядати як технічні можливості, так і фінансові витрати. Компетентний підхід до порівняння дозволить зробити оптимальний вибір, враховуючи індивідуальні потреби та умови експлуатації. Якщо виникають проблеми з автоматичною коробкою передач, фахівці сервісу тутсервіс готові надати якісний ремонт та обслуговування будь-якого типу трансмісії.