Надійний пуск двигуна внутрішнього згоряння можливий лише при справному акумуляторі. Батарея живить як стартер, а й електронні компоненти системи упорскування палива. Термін служби батареї в середньому становить від 3 до 8 років – багато залежить від якості виготовлення, умов експлуатації та догляду.
Трохи теорії
Стартерні акумулятори можуть оснащуватися пробками у кришці, через які оцінюється рівень та стан електроліту або доливається дистильована вода. Але більшість батарей не має пробок, і відноситься до типу, що не обслуговується. Ресурс АКБ залежить від конструкції – дешеві акумулятори мають зменшене число пластин, що негативно позначається на довговічності. Такі батареї у кращому випадку витримують 2-3 роки експлуатації – добитися від них кращого результату неможливо.
Очищення від пилу
У процесі експлуатації на корпусі батареї з’являються сліди від конденсату пар електроліту, на яких осідає пил. В результаті замикаються контакти та посилюється саморозряд. Протирання корпусу ганчіркою, змоченою розчином нашатирного спирту, сприяє продовженню ресурсу АКБ. Автомойка Печерский район. Корпус акумулятора повинен бути чистим і сухим, а на контактні штирі та клеми проводів необхідно нанести спеціальне мастило.
Якість електроліту
Перевірка рівня та щільності електроліту можлива лише для батарей із пробками у банках. Для нормальної роботи рівень електроліту повинен бути вище торців пластин на 15 мм. Для доливання допускається застосування лише дистильованої води. Зміна кольору електроліту вказує на обсипання активної маси та швидкий вихід батареї з ладу.
Система заряджання
При виході з ладу регулятора напруги відбувається перезаряд акумулятора, можливий вихід з ладу електронних компонентів та ламп. Через активне кипіння рівень електроліту падає, що призводить до оголення кромок пластин з паралельним обсипанням активної маси. Частинки шламу падають у нижню частину корпусу та замикають пластини, що призводить до виходу батареї з ладу.
Не найкраще позначається на акумуляторі і недозаряд. Проблема виникає при поганому натягу ременя приводу генератора, несправності генератора або недостатньому часі роботи системи заряджання. В результаті починаються процеси сульфатації пластин, що призводять до втрати ємності батареї. При недостатній зарядці акумулятор не дозволить запустити двигун – подібна проблема часто зустрічається взимку. Крім того, при малій щільності електроліт замерзне, а кристали льоду незворотно пошкодять пластини.
Неправильне підключення обладнання
При помилковому підключенні до бортової мережі позаштатної магнітоли збільшується навантаження на батарею, оскільки навіть при відключеному запаленні магнітола споживає струм. Джерелом витоку можуть стати пошкоджені дроти, неправильно підключена або налаштована сигналізація. В результаті акумулятор активно розряджається під час стоянки та не встигає зарядитися під час руху.
Надмірне навантаження
Для запуску справного двигуна потрібно 2-3 секунди роботи стартера. Якщо мотор не заводиться, то немає сенсу включати стартер на тривалий час. Крім інтенсивної розрядки акумулятора, результату не буде. Доцільніше знайти поломку та усунути її, а потім повторити спробу пуску.
Короткочасне включення фар взимку перед стартом було актуальним в епоху карбюраторних моторів та дизелів з механічним насосом. Електронна система керування подачею палива споживає струм не менше 10 А, тому акумулятор починає працювати вже при повороті ключа. Увімкнення дальнього світла фар дає лише додаткове навантаження на батарею. Крім того, стартери з планетарними редукторами, що використовуються на сучасних моторах, забезпечують зниження сили струму в момент роботи.
Періодична підзарядка від зовнішньої мережі
Якщо автомобіль їздить дуже рідко, то доцільно щомісяця перевіряти рівень зарядки вилкою навантаження або виміром щільності електроліту за наявності пробок. Датчик зарядки поплавкового типу дає зразкову інформацію, оскільки вимір щільності йде лише у одному банку. Має сенс раз на 2-3 місяці знімати батарею для зарядки від зовнішнього пристрою. Якщо передбачається тривалий простий автомобіль, можна зняти або вимкнути акумулятор. Але при зворотному підключенні може знадобитися введення коду для активації магнітоли.
Правильне кріплення
Вібрації негативно впливають на ресурс акумулятора. Батарея має бути надійно зафіксована на майданчику – притискною планкою чи пластиною. Але не слід перетягувати болти, оскільки за надмірного зусилля на пластиковому корпусі з’являються тріщини.
Використання батареї з більшою ємністю
Якщо на автомобілі встановлено додаткове потужне обладнання, можна використовувати акумулятор зі збільшеною ємністю або поставити додаткову батарею. На машинах з електронним регулюванням регулятора генератора необхідно вносити відомості про ємність АКБ в блок управління, інакше виникнуть проблеми при зарядці.
Менеджер зарядки використовується на багатьох автомобілях європейського виробництва випуску після 2005 р. Наприклад, така система встановлена на Renault Megane 3, VW Tiguan, VW Golf 6 покоління та вище. Менеджер підключений до цифрової шини даних та відстежує навантаження від споживачів, контролює рівень заряду батареї. У разі порушення балансу заряджання та споживання контролер відключає частину навантаження, а також забезпечує мінімізацію струму спокою. Тобто. після зупинки мотора та закриття дверей, менеджер відключає навантаження від АКБ. За рахунок використання системи контролю ресурс батарей сягає 8-9 років взагалі без жодної підзарядки від зовнішньої мережі.