Двигун внутрішнього згоряння старий як світ, проте власники автомобілів, мотоциклів, мопедів та інших механічних транспортних засобів також стикаються з найчастішою, без перебільшення, проблемою. Двигун механічного транспортного засобу може затихнути у будь-який момент і залежить від цілого ряду факторів ризику.
Основні причини, з яких глухне двигун
Найчастіше, водії вважають за краще не виправляти проблему ДВС, вважаючи, що разова зупинка движка-несерйозна проблема і не вагома причина для звернення уваги. У цій статті буде описано, чому глухне двигун і як з цим боротися.
Основні причини поділяються на категорії:
- Проблеми паливного характеру;
- Проблеми з електронікою та енергопередачею всередині ДВС.
- Несправність роботи мотора може призвести до небезпечних ситуацій, які практично завжди створюють на дорозі умови, близькі до аварійних.
Для більш детального поняття суті проблеми автолюбителів варто розглядати кілька основних випадків, які і описані в статті.
Автомобіль глухне під час руху
Якщо двигун глухне на ходу, то не можна втрачати ні хвилини! Потрібно вживати заходів щодо усунення проблеми, адже такий стан речей може легко призвести до дорожньо-транспортної пригоди з летальним кінцем. Мотор може затихнути на ходу через кілька причин, які вимагають розгляду. Що краще водій знає причини проблеми, то легше йому її уникнути.
Неналежна якість палива
Неякісне автомобільне паливо-перманентна проблема сучасної нафтовидобувної галузі. АЗС часто може надати покупцеві розбавлене пальне, або спекулювати ціною залежно від октанового числа палива.
Знос паливного фільтра
Паливний фільтр-один із найважливіших компонентів всього двигуна внутрішнього згоряння. З часом, такий фільтр, як і будь-яка інша деталь, засмічується і підлягає спеціальному обслуговуванню або заміні (залежно від тяжкості проблеми). СТО Печерський район. Паливний фільтр забезпечує подачу палива в двигун, відповідно, без потрібної пропускної здатності двигун буде глухнути.
Зношування повітряного фільтра
Нарівні з фільтром паливним стоїть і повітряний фільтр. Картридж, який давно не змінювався, не може забезпечити постійної подачі повітря, збагаченого киснем. Як наслідок – неповне згоряння паливної суміші, що призводить до затоплення свічок. Таким чином, машина глухне на ходу.
Несправність паливного насосу
Така поломка, як показує практика, трапляється досить рідко, проте виключати її не варто. Суть такої проблеми характеризується поломкою нестачі пального в циліндрі двигуна, що призводить до глушіння автомобіля. Важливо, що іноді може відбуватися витік палива через негермічність подачі палива насосом. Трубка, по якій подається бензин, може нещільно прилягати до деталей або взагалі мати корозійні проблеми. Для діагностики таких проблем необхідно простежити за роботою двигуна зсередини та визначити ступінь проблеми. Насос піддається ремонту, але іноді його краще повністю замінити для збереження безпеки дорожнього руху.
Свічки запалювання
Іноді свічки, які служать автомобілю давно стають непридатними. Навіть незважаючи на їхню кількість під капотом, можна стверджувати, що одна або кілька несправних свічок можуть вплинути на роботу двигуна. Якщо проблема виявлена, варто відбракувати всі неробочі свічки запалювання і замінити їх на нові.
Транспортний засіб глухне на холодну
Кожному автолюбителю знайома ситуація, коли він прогріває осінньо-зимовий період свою машину. Для того, щоб вся система автомобіля функціонувала стабільно і правильно, двигун варто прогрівати до 90 градусів. Найменша температура двигуна може призвести до його глушіння на ходу. Більшої температури досягти взимку практично неможливо. Тим не менш, за всіма процесами, що контролюють нагрівання двигуна, стежать датчики. Автомобілі часто відмовляються заводитися на холодну, і на те є ціла маса причин, більша частина яких лежить якраз у блоці енергопостачання.
Збій у роботі температурного датчика
Датчик температури дає звіт системі про температуру мотора і температуру, що оточує його. Залежно від показників цього приладу система енергопостачання або збагачує паливну суміш пальним або збіднює. Відповідно, при виході з ладу даного приладу, відбувається збій у роботі змішувача. Для того щоб завести на холодну двигун і прогріти його, необхідна багата суміш.
Замерзання моторної олії
Моторне масло, яке підтримує роботу всього двигуна має властивість густіти взимку. Застигла моторна олія може ускладнити рухи всіх рухомих деталей ДВС, що ускладнить підтримку холостого ходу або спробу завести мотор.
Несправність регулятора холостого ходу
Датчик холостого ходу визначає кількість обертів підтримки стабільної роботи мотора. При нормальному функціонуванні даного регулятора при холодній температурі блок управління надходить команда про збільшення обертів двигуна. В іншому ж випадку, мотор просто починає «захлинатися» на холостому ходу в мороз, що обумовлено нестачею оборотів, здатних переробити кількість паливоповітряної суміші, що подається в циліндри.
Можливі причини зупинки двигуна
Зупинка двигуна може статися абсолютно раптово для власника авто. Небезпека глушіння двигуна на ходу більша, ніж такого, але такий результат також може спричинити неприємні наслідки. Одна справа, коли мотор глухне або не заводиться на холодну або на великих обертах, інша ж справа-глушіння на теплу. При їзді містом, у ситуації, коли водій зупиняється на світлофорі або біля знаку, глушіння движка може збити людину з пантелику і утворити затор. Для глушіння мотора достатньо одна з можливих причин, які необхідно знати.
Карбюраторна проблема
Бензин, який потрапляє в карбюратор, має властивість випаровуватися. Трапляється таке, що бензин в інжекторних та інших двигунах внутрішнього згоряння вивітрюється з утворенням повітряних заторів. У такому випадку потрібно кілька разів не до кінця затиснути педаль акселератора і після цього запустити двигун. Після цієї процедури мотор заведеться, проте, щоб уникнути в майбутньому подібної проблеми, варто пройти технічний огляд для заміни деяких деталей.
Неробочий стартер
Стартер при запуску двигуна повинен обертатися. Ця проблема може виникнути при заводі автомобіля, а також безпосередньо після його раптового глушіння. Якщо стартер не видає характерного звуку роботи або чути клацання клем, то варто поміняти стартер.
Перебої у роботі генератора
Генератор починає свою роботу з моменту заводу авто та підтримує її до самої зупинки. Не дивно, що ця деталь ДВС схильна до зносу. Генератор підтримує роботу всієї системи і якщо він барахлить, то двигун неодмінно глухне. Також генератор може розрядити акумулятор до нуля у разі зупинки роботи першого. Автомобіль може проїхати якусь відстань на акумуляторі та затихнути. У такому випадку завести ДВС ніяк не вдасться, адже акумулятор буде розряджений.
Двигун глухне на холостому ході
Двигун внутрішнього згоряння може глухнути на неодружених обертах. Це пов’язано з декількома причинами, які можуть бути діагностовані в гаражних умовах самим власником автомобіля.
Знову регулятор холостого ходу
Для діагностики поломки датчика варто після запуску двигуна прибрати ногу з педалі газу. Якщо після ослаблення тиску на педаль акселератора оберти починають падати або стрілка тахометра стоїть на місці, то це очевидна ознака порушень у роботі регулятора. Деталь у будь-якому випадку підлягає заміні. На багатьох авто процедура заміни проводиться легко та швидко, проте без належної теоретичної підготовки не варто ризикувати.
Дросельна заслінка
Дросельна заслінка може не функціонувати через критичний забруднення. Виправити таку проблему легко. Варто лише очистити заслінку від бруду та пилу для нормального функціонування.
Датчик дросельної заслінки
Якщо заслінка дроселя в порядку, або пройшла очищення, а мотор все ще продовжує глухнути на холостому ходу, то проблема криється глибше. У такій ситуації потрібно перевірити датчик положення дросельної заслінки. Датчик не підлягає ремонту, його відразу треба міняти. Заміна це легка процедура, яку автоаматор може зробити самостійно.
Підсумок
Двигун внутрішнього згоряння є ретельно злагодженим механізмом, який має властивість зношуватися. Як будь-який інший механізм, він вимагає постійного обслуговування, яке повинно проводитися часто і своєчасно. Не варто допускати зношування до проблеми глушення мотора, адже легше запобігти проблемі, ніж потім її вирішувати.