Реле втягування (також відоме як соленоїд або магнітний перемикач) є ключовим елементом стартера. Воно відповідає за вивільнення бендиксу, що прокручує колінвал двигуна. Ремонт стартера. Цей процес необхідний для початкового обертання двигуна перед запуском.

Основний принцип роботи втягувального реле:

  1. Подача струму: Коли ви повертаєте ключ запалювання в положення “запуск”, електричний струм подається до втягувального реле.
  2. Електромагнітна робота: Під впливом цього струму електромагніт в реле втягування вмикається. Він створює магнітне поле.
  3. Тягнення бендиксу: Під дією магнітного поля бендикс (зубчастий механізм) витягується, з’єднуючись з зубчастим колесом на маховику двигуна.
  4. Прокручування колінвала: Після з’єднання бендиксу з маховиком, стартер починає прокручувати колінвал, що ініціює обертання двигуна.

Якщо втягувальне реле не працює належним чином, бендикс може застрягти або не витягуватися, що призведе до неможливості запуску двигуна.

Перевірка втягувального реле за допомогою мультиметра:

  1. Виміряйте напругу: З’єднайте мультиметр з акумулятором та втягувальним реле. Включіть ключ запалювання в положення “запуск”. Мультиметр повинен показати напругу (зазвичай 12 В).
  2. Перевірте опір: Заміряйте опір втягувального реле за допомогою мультиметра в режимі опору (Ом). Нормальне значення опору повинно бути в межах вказаних в технічних характеристиках.
  3. Прослуховування роботи реле: Підключіть акумулятор до втягувального реле напряму, обходячи інші елементи системи. Ви повинні почути, як реле вмикається і вимикається. Якщо це не відбувається або реле застрягло, його слід замінити.

Якщо втягувальне реле працює належним чином, але двигун не запускається, можуть бути інші причини, такі як проблеми з самим стартером, акумулятором чи іншими системами запуску. У цьому випадку рекомендується звернутися до кваліфікованого автомайстра для докладної діагностики і ремонту, також іноді потрібна заміна стартера.

Як можна перевірити втягувальне реле і як воно працює

Перевірка втягувального реле стартера мультиметром може бути виконана за допомогою простих кроків і засобів. Ось детальний алгоритм, як перевірити втягувальне реле стартера:

  1. Від’єднайте стартер від електричного живлення:
    • Знятьте клему акумулятора для забезпечення безпеки.
    • Від’єднайте електричні з’єднання втягувального реле.
  2. Знайдіть клеми втягувального реле:
    • Зазвичай втягувальне реле має дві клеми для підключення живлення і одну для підключення до електродвигуна.
  3. Виміряйте опір:
    • Встановіть мультиметр в режим вимірювання опору (Ом).
    • Дотримуючись ізоляційних заходів, підключіть один щуп мультиметра до корпусу втягувального реле (заземлення), а інший щуп – до клеми для живлення.
    • Нормальне значення опору повинно бути в межах, зазначених в технічних характеристиках. Якщо значення суттєво відрізняється, реле може бути несправним.
  4. Перевірте втягування якоря:
    • Підключіть живлення втягувального реле від акумулятора.
    • Знову виміряйте опір між корпусом реле та контактом для живлення.
    • Значення опору повинно суттєво зменшитися, показуючи, що електромагніт втягує якір.
  5. Перевірте замикання робочого ланцюгу:
    • Заміряйте опір між контактом для живлення і контактом, що йде до електродвигуна.
    • Перевірте, чи є замкнення ланцюга під час включення втягувального реле. Опір повинен суттєво зменшитися.
  6. Прослуховування роботи реле:
    • Підключіть акумулятор до втягувального реле безпосередньо, обходячи інші елементи системи.
    • Послухайте, як працює реле: ви повинні почути клікання, що свідчить про його вмикання та вимикання.

Якщо в процесі цих перевірок виявляються аномалії або значення суттєво відрізняються від норми, це може бути показником несправності втягувального реле. У такому випадку рекомендується його замінити. Якщо ви не впевнені в своїх навичках або якщо у вас є сумніви, звертайтеся до кваліфікованого автомайстра для допомоги.