У бензиновому двигуні, для запалювання палива необхідна іскра. У дизельному двигуні механізм інший: для запалювання горючої суміші її потрібно стиснути, щоб нагрітися до потрібної температури. Тому у власників дизельних автомобілів часто виникає питання про перевірку реле свічок розжарювання, але не всі розуміють його роль. Відсутність певних знань ускладнює розуміння роботи мотора в цілому. Багато людей, навіть знаючи, що нагрівання відбувається завдяки руху поршня, не розуміють, для чого потрібне реле свічок розжарювання і самі свічки.

Як працює реле свічок накалу

Просто пояснюючи, коефіцієнт стиснення палива недостатній для нагрівання його до точки запалювання при запуску двигуна. Щоб підвищити температуру горючої суміші, спрацьовує реле часу свічок розжарювання, які, розігріваючись, нагрівають паливо до потрібної температури. Після цього двигун працює без їх участі, оскільки за рахунок горіння палива він нагрівається, додаткове підігрівання паливної суміші вже не потрібне. Час роботи реле свічок розжарювання визначається електронним блоком управління автомобіля. У робочому ланцюжку цей пристрій знаходиться між електронним блоком управління і безпосередньо робочим циліндром. Тому його поломка призводить до непрацездатності двигуна.

Як працює реле свічок розжарювання Будь-яке реле призначене для вмикання і вимикання електричного кола. Таким чином, коли необхідний додатковий нагрів у передкамері, електронний блок управління віддає команду на реле керування свічками розжарювання дизельного двигуна, яке, в свою чергу, увімкнює коло. Завдяки цьому на пристрої нагріву подається напруга приблизно 11-12 вольт. Ще після запуску двигуна вони працюють під напругою 6-7 вольт, поки мотор не нагріється до 30 градусів. Таким чином, ознаки несправності реле свічок розжарювання проявляються у нестабільній роботі двигуна або проблемах з його запуском.

Де знаходиться реле накалу свічок

Для захисту системи від впливу високого струму, для запобігання виходу з ладу дорогих деталей, схема підключення реле свічок розжарювання передбачає наявність обмежувального резистора струму. Ця недорога деталь виходить з ладу при збільшенні сили струму в електричній системі. Благодаря тому, що підключення свічок розжарювання через реле реалізовано так грамотно, аварійні ситуації в електричній системі закінчуються заміною резистора, а не дорогого пристрою додаткового нагріву. Таке технічне рішення передбачає і діагностику реле свічок розжарювання.

Якщо підігрів у циліндрі не працює, електронний блок управління дізнається про це завдяки резистору, який підключається до електронного блока управління і перестає надсилати сигнал, коли виходить з ладу.

Як під’єднати реле накалу свічок

Незважаючи на його просту конструкцію, це реле має багато клем, до яких під час установки потрібно правильно підключати дроти. Щоб уникнути плутанини, всі контакти пронумеровані. Ось приклад розпіновування реле свічок напруження у більшості автомобілів відповідно до позначення клем:

30 – це силовий провід червоного кольору, що йде від плюсової клеми акумулятора. 50 – при підключенні реле свічок розжарювання схема передбачає з’єднання клеми номер 50 з контактом запалювання, що відповідає за ввімкнення стартера. 15 – цей контакт замикає ланцюг між пристроєм і клемою першого положення замка запалювання. La – схема підключення реле розжарювання свічок передбачає лампу контролю, контакт з таким позначенням з’єднує пристрій з нею. 31 – провід маси. G – це позначення на клемі реле свічок напруження, яке означає підключення до конкретного пристрою додаткового нагріву. Кількість таких контактів відповідає кількості циліндрів двигуна і позначається як G1, G2, G3 і т. д. Володіючи цією інформацією, ніхто не має бути втрачений при підключенні реле свічок напруження. Щоб не запам’ятовувати ці дані, можна під’єднати новий пристрій так само, як було з попереднім. Це допоможе уникнути плутанини клем.

Як перевірити реле свічок напруження на дизелі Завдяки легкому доступу до цього пристрою, ви можете легко провести його діагностику за допомогою мультиметра. Спочатку подайте на реле ввімкнення свічок напруження напругу, повертаючи ключем запалювання, і прислухайтеся. Робота цього пристрою характеризується клацанням під час замикання і розмикання електричного кола. Тому, якщо реле свічок напруження не клацає під час подачі напруги, воно, ймовірно, вийшло з ладу. Ви можете перевірити наявність напруги за допомогою мультиметра.

Основна причина поломки такого пристрою – згоріла котушка. Це вона діє як електромагніт, замикаючи і розмикаючи контакти. Щоб її перевірити, встановіть мультиметр в режим омметра і заміряйте опір котушки. Якщо реле свічок накалу несправне, опір буде дуже низьким.