Зазвичай кожен водій має досить переконливу відповідь на це питання. Але чи він правильний? Ось у чому справа.

Варто розуміти, що стратегія заміни мастила, заснована на пробігу – це дуже спрощена формула, покликана полегшити періодичність обслуговування автомобіля.

Захід цей, як ви розумієте, дуже відносний, але цей умовний орієнтир дозволяє водіям не тільки планувати ТО, а й свій бюджет.

У мережі можна знайти десятки, якщо не сотні аргументів на користь заміни моторної олії на досягнення 5000 кілометрів пробігу, 10 і навіть 15 тисяч.

Однак, незважаючи на цілком вагомі аргументи на користь кожного з варіантів, універсального рішення для кожного конкретного випадку немає і не може бути.

При цьому є певні фактори, на які варто звернути увагу. Спробуймо зібрати їх разом.

Пробіг
Декілька основних думок і підемо далі.

Компанії-виробники встановлюють для кожної марки автомобіля та типу силового агрегату періодичність заміни масла, що рекомендується.

Вона обчислюється в кількості кілометрів (він пробіг) і в місяцях. Чим автомобіль «старіший», тим частіше потрібно міняти масло.

Вважайте, що це негласне правило, якого дотримуються усі виробники.

Однак пам’ятайте: коли в BMW, Audi, Ferrari і навіть Lada пишуть, що масло потрібно міняти, наприклад, кожні 8000 кілометрів або кожні 8 місяців, знайте, йдеться про так звані тендові значення, які не завжди співвідносяться з реальними умовами експлуатації автомобіля .

Якщо ви час від часу курсуєте заміськими трасами між передмістями, можете орієнтуватися на рекомендації компанії.

Якщо ви близько 3 годин на день стоїте в пробках – це зовсім інша справа (масло потрібно міняти частіше).

Час простою

Не дарма виробники обчислюють термін заміни олії не лише пробігом, а й місяцями. Важливо розуміти, що в стані спокою олія змінює в’язкість і рівень pH це відбивається на його корисних властивостях.

Якщо залити те саме масло в однакові автомобілі і при цьому залишити одну на парковці терміном на півроку, а іншу відправити подорожувати країною, якість мастильного матеріалу відрізнятиметься.

Отже, якщо Ваш виробник рекомендує міняти масло після закінчення певного числа місяців – не варто це ігнорувати.

Фактичний рівень олії
Не часто зустрінеш у мережі коментарі з цього приводу.

Можна мати досить точне уявлення про те, як часто потрібно міняти масло, але воно має бути схильне до серйозного коригування, якщо на панелі приладів статично горить, або довго гасне при запуску індикатор із зображенням маслянки.

Це може вказувати на те, що в поточному стані рівень масла в двигуні знаходиться на критично низькому значенні, а значить, у ДВЗ підвищена витрата мастила. Якщо говорити російською, масло просто жере.

Знижений рівень моторного масла негативно впливає на ресурс двигуна. Якщо нехтувати цим, то якось він може не завестися.

Тому якщо ви були останній раз на СТО 3000-4000 кілометрів пробігу назад (формально ранній термін заміни олії), а рівень олії знаходиться десь у районі позначки, краще знову поїхати в сервіс для заміни та ремонту.

Визначити рівень своїми руками дуже просто: кожен автомобіль під капотом має так званий щуп.

Знайдіть рівну поверхню, заглушіть мотор, відкрийте капот і знайдіть ручку (часто жовтого кольору).

Намагайтеся витягнути її як ніж із чохла і протріть його чистою тканиною. Опустіть щуп назад і дістаньте його знову, встановивши у горизонтальному положенні. Рівень олії повинен бути між значеннями min і max

Щоб визначити динаміку витрати олії, проведіть цю процедуру регулярно

Зміна кольору
Як ми пам’ятаємо, масло має не тільки змащувальний ефект, але і миючий.

Після тривалої експлуатації воно починає темніти, будучи спочатку бурштинового кольору.

Якщо, дивлячись на щуп, ви бачите, що воно стало чорним як нафта або смола – це найточніший сигнал для поїздки на станцію технічного обслуговування.

Майте на увазі, що до такого стану олія доходить після дійсно довгої роботи у двигуні 10-15 тисяч кілометрів. Якщо масло потемніло після 5 тисяч, слід звернутися до сервісу для консультацій. Цілком можливо, що двигун має несправності.

Резюмуємо
Пробіг це непоганий, але не ідеальний орієнтир для оцінки якості та стану моторної олії. Набагато важливіше вимірювати його рівень та стежити за кольором.

Власне, тому правильної відповіді періодичність заміни не може, т.к. кожен випадок індивідуальний.

Скажімо від себе, що при нормальній роботі двигуна міняти масло раніше 5000 кілометрів не варто, т.к. у сертифікованого мастильного матеріалу ресурс більше цього значення.

У той же час не варто тягнути із заміною після 15000 це занадто багато. Швидше за все, на такому пробігу олія буде вже чорною, як смола.