Сучасні АКПП – це настільки складні, технологічні та «наворочені» пристрої, що вони можуть конкурувати за цими властивостями тільки з ДВС, часом навіть випереджаючи їх за кількістю взаємопов’язаних елементів.

Вихід з ладу «коробки», як її прийнято називати у розмовній промові, тотожний повному припиненню роботи автомобіля. Двигун, так, заведеться, але ось виїхати кудись може і не вийде.

Незважаючи на те, що АКПП – це «витривалі» пристрої, розраховані на тривалий термін експлуатації, без належного догляду вони починають працювати з перебоями, про які ми і розповімо далі.

Машина не їде на будь-якій передачі

Це прямий покажчик того, що з «коробкою» сталося щось серйозне. Дуже часто до цього приводячи засмічення фільтра, недолік мастила, пошкодження соленоїдів/клапанів ГБ, вихід з ладу ГТ. А ще це може бути наслідком пошкодження фрикційних дисків, гальмівних стрічок, манжет у поршнях чи шестерні масляного насоса.

Задня передача працює, а передні – ні

У цьому випадку висока ймовірність того, що пошкоджений клапан ГБ або зламані кільця-ущільнювачі, манжети поршневі та/або диски муфти прямого ходу.

Машина буксує на старті та при розгоні

Це випадок, коли в наявності ковзання валу КПП внаслідок поломки шліців у маточці ГТ. Причиною може стати пошкодження дисків та/або манжет поршня МПХ.

Підвищені передачі активуються з помітною затримкою

Це очевидна ознака того, що порушено регулювання троса приводу клапана-дроселя. Також тут можливе засмічення фільтруючих елементів та/або клин клапана в регуляторі.

Машина помітно тяжко прискорюється

Можливо, тут має місце поломка лопаток в реакторі або турбінному колесі ГТ.

АКПП видає неприємний шум під час руху автомобіля

З високою часткою ймовірності це може вказувати на низький рівень мастильного матеріалу. Для того щоб це перевірити, необхідно звернутися в сервіс. При цьому низький рівень мастила не може з’явитися сам собою. Швидше за все, рідина звідкись підтікає, а це вже привід звернутися до СТО.

Чути брязкіт з АКПП

Цей неприємний шум свідчить про пошкодження фрикційних дисків муфт.

Які можна зробити висновки?

У цій статті ми навели як приклад досить поширені проблеми з АКПП, проте на практиці трапляється й низка інших, більш специфічних проблем.

Як би там не було, сторонні звуки, брязкіт, «поштовхи» при перемиканні передач та інша протиприродна поведінка автомобіля має стати приводом приїхати на огляд у СТО.

Rate this post