Гальмівна система має величезне архіважливе значення у забезпеченні безпеки керування автомобілем. Гальмівна рідина – її невід’ємна частина. Низький рівень і погана якість рідини відіб’ється в «провалах» педалі і, як результат, зниження гальмівних властивостей.

Коротко про роботу гальмівної системи

Найпоширеніша гальмівна система – дискова. У ній робоча рідина впливає на поршні, розташовані в супортах. Вони, у свою чергу, натискають на колодки, притискаючи їх до дисків.

І чим сильніше натискання на педаль акселератора, тим вищий тиск, що нагнітається насосом у системі і, відповідно, гальмівне зусилля.

Спрацювання цих механізмів уповільнює обертання коліс і призводить до повної зупинки автомобіля. При цьому гальмівна рідина в залежності від моделі машини та конструктивних особливостей піддається навантаженням від 3,6 до 10 МПа.

Чому слід стежити за гальмівною рідиною?

Витоки та несправності в гальмівній системі призводять до зниження тиску, погіршуючи її робочі характеристики. Необхідно, щоб рівень рідини в бачку був вищим за відмітку з мінімально допустимим об’ємом. Інакше це може призвести до часткової або повної втрати здатності гальмівної системи зупинити автомобіль.

У процесі експлуатації гальмівна рідина вбирає вологу та втрачає свої робочі характеристики. Особливо це відчутно після зими під час підвищеної вологості.

Вода є причиною розвитку корозії на поршнях, супортах та інших важливих деталях. Вона також знижує температуру кипіння, що впливає на ефективність гальмування.

При вмісті води понад 3% необхідно негайно замінити всю рідину. Кількість вологи у складі можна визначити за допомогою спеціального виміру.

Ознаки, що сигналізують про заміну гальмівної рідини

Про втрату антикорозійних властивостей рідини свідчать іржаві поршні. Вони починають закисати в супортах і перестають повертатися у вихідне становище. Це призводить не тільки до пошкодження деталей, а й до прискореного нерівномірного зношування колодок і дисків, підвищеної витрати палива.

Ще одним сигналом про необхідність заміни гальмівної рідини є наявність відкладень або суспензії в бачку. Причиною виникнення може бути помилково залитий розчин чи наявність тріщин у самій ємності.

Категорично не рекомендується змішувати гальмівні рідини різних марок та кольорів. Найкраще використовувати той клас, який прописаний в інструкції з експлуатації автомобіля.

Якщо гальмівна мутна рідина, має неоднорідну консистенцію або осад, це вказує на її низьку якість. Щоб унеможливити всі ризики, потрібно обов’язково зробити повну заміну, тим більше якщо про неї відсутня інформація, наприклад, після покупки уживаної машини.

Як часто потрібно робити заміну?

Гальмівна рідина з часом старіє, її якість погіршується. Виробляти її заміну слід із періодичністю 2 роки або кожні пройдені 60 тис. км, а також при придбанні машини з пробігом. Потрібно заливати нову гальмівну рідину при ремонті, пов’язаному з головними циліндрами, супортами, трубками, шлангами та іншими елементами системи.