Якість повітря має значення не тільки для людини, але й двигуна автомобіля. Саме тому на станціях технічного обслуговування рекомендують міняти обидва фільтри після закінчення певного терміну. Що це таке, у чому між ними різниця?

Повітряний фільтр

Для повного згоряння горючої суміші в двигуні необхідно, щоб у ній утримувалося в 20 разів більше повітря, ніж палива. Частинки пилу в повітрі, що подається, можуть призвести до менш ефективної роботи мотора, а в найбільш «запущених» випадках – до його капітального ремонту. Тому повітря потрібно профільтрувати.

Це завдання виконує повітряний фільтр.

Влаштування повітряного фільтра

Основним матеріалом для сучасних повітряних фільтрів є, або синтетичне волокно, або папір, просочений масляним розчином.

Паперові фільтри гірше затримують пил, адже синтетика працює за принципом глибинної фільтрації та вловлює частинки бруду всією товщиною волокна.

Продути, випрати чи замінити?

Раніше у шиномонтажі пропонували продути паперовий повітряний фільтр за допомогою потужного компресора. Це дозволяло автолюбителям міняти елемент, що фільтрує, рідше.

Проте зараз дедалі частіше повітряні фільтри виготовляються із синтетичного волокна. Продувати їх абсолютно марно: пил зацементується всередині матеріалу.

Випрати паперовий фільтр не можна за визначенням, із синтетики нічого витягнути за допомогою води не вийде через властивості волокна.

Тому можна стверджувати, що повітряний фільтр відноситься до так званих «витратників», використовується він одноразово і змінюється з регулярною періодичністю.

Коли міняти?

Повітряний фільтр можна порівняти з мішком для пилу у пилососа. Варто мішку забитися сміттям, і пилосос починає гудіти, втрачає потужність і перегрівається.

Забруднений повітряний фільтр погано пропускає повітря, двигун починає втрачати потужність.

Електроніка в автомобілі намагатиметься скоригувати склад суміші, додаючи до неї більше палива. В результаті перенасичена паливом суміш, що надходить у двигун, збільшить витрату бензину і паралельно почне знищувати свічки запалювання, кисневі датчики та сам мотор.

Рекомендований термін заміни фільтра вказаний у посібнику з обслуговування Вашого авто. Однак найпростіше не пропустити момент, коли час його змінити – це візуально оцінити стан фільтра за кольором.

Наповнений пилом фільтр набуває насичено-сірого кольору, всередині волокна помітні вкраплення частинок бруду.

На практиці автомобілісти змінюють повітряний фільтр одночасно із заміною масла у двигуні.

Салонний фільтр

Салонний фільтр захищає випарник кондиціонера автомобіля від бруду та пилу, а також оберігає легкі водія та пасажирів, вловлюючи небезпечні речовини з повітря, що надходить у салон авто.

Сучасні салонні фільтри роблять повітря не просто чистим, вони знищують небезпечні бактерії та захищають салон від неприємних запахів.

Як влаштований салонний фільтр?

Класичний варіант виконання салонного фільтра – це конструкція з рамки та фільтруючого елемента з тонкого паперу, який просочили феноло альдегідним розчином та зарядили електростатичним зарядом.

Сьогодні виробники пропонують автомобілістам салонні фільтри з вугільними елементами, що фільтрують, які забезпечують додатковий захист повітря в салоні авто.

Міняти чи не міняти?

Зрозуміти, що настав час замінити салонний фільтр, можна, якщо потік повітря при включенні вентилятора став слабким.

Пил і неприємний запах – це теж сигнал до того, що настав час подивитися, як виглядає салонний фільтр. Підтвердженням необхідності заміни стануть і швидко запотівання скла автомобіля.

Візуальний огляд фільтра підтвердить або спростує Ваші підозри.

Висновок

Попадання пилу та бруду в двигун призведе до його поломки, а шкідливі речовини, що проникли в салон авто, можуть зашкодити водію та пасажирам.

Можна сказати, що повітряний фільтр очищає повітря для двигуна, а салонний для пасажирів – мабуть, це і є їхня принципова відмінність. Своєчасна заміна повітряних фільтрів, встановлених у паливній системі та в салоні автомобіля, запобігає всім негативним наслідкам, дозволивши і водію, і двигуну виконувати свою роботу з найбільшою ефективністю.