ГБЦ є найважливішою частиною двигуна, розташованою у верхній частині блоку циліндрів. Особлива прокладка забезпечує герметичне з’єднання цих двох складових.
Так що ж таке ГБЦ? Це пристрій, який знаходиться у верхній частині циліндра, що забезпечує герметизацію і утворює камери згоряння.
Призначення головки блоку циліндрів дуже велике:
- ГБЦ відповідає за газорозподіл.
- Вона призначена для змащення циліндра. З метою забезпечення рівної роботи всі деталі повинні бути належним чином змащені. Через масляні канали ГБЦ масло подається до деталей, що труться. Однак ці аспекти не дають повної картини щодо того, що представляє собою головка блоку циліндрів.
- У ГБЦ передбачені канали для руху охолоджувальної рідини.
Головка блока циліндрів: з чого складається
Головка блоку циліндрів – це механізм, який відповідає за утворення паливо-повітряної суміші та її подачу в камеру згоряння. Розглянемо, з яких компонентів складається блок циліндрів для бензинового двигуна:
- Впускні та випускні порти призначені для виведення відпрацьованих газів з циліндрів. Через них у циліндри потрапляє суміш палива і повітря. Впускні клапани забезпечують надходження свіжоприготованої суміші в камеру, а випускні виводять згорілі вихлопні гази.
- Розподільні вали – ремінь ГРМ впливає на роботу колінчастого вала, який, у свою чергу, активує розподільні вали. Вони відповідають за відкриття та закриття клапанів.
- Форсунки є складовою частиною системи впорскування, які відповідають за дозоване подання палива в камеру для згоряння.
- Свічки запалювання призначені для спалювання палива у камері згоряння.
Склад та компоненти головки блоку циліндрів (ГБЦ) визначаються конфігурацією головки двигуна та її клапанного механізму.
Пристрій головки блока циліндрів: як працює
Не всі розуміють, як працює головка блоку циліндрів (ГБЦ).
Принцип її роботи полягає в тому, що паливна суміш реагує з повітрям і запалюється, що відповідно приводить в рух поршні. Повітря потрапляє в ГБЦ через впускний колектор і впускні отвори, а звідти вже в камеру згоряння.
Зрозуміти, що таке ГБЦ у автомобілі, виявляється нескладно.
Після згоряння палива утворюються вихлопні гази, які за допомогою випускних клапанів і отворів потрапляють у вихлопну систему автомобіля.
У підсумку, що таке ГБЦ? Можна сказати, що це механічний центр управління ДВЗ, який бере участь у функціонуванні не лише паливної, а й охолоджувальної систем автомобіля.
Ознаки несправності головки блоку циліндрів
Ми вже визначили, що таке ГБЦ на автомобілі. Тепер давайте розглянемо можливі причини несправностей. Ознаками дефектів головки можуть бути:
- Негерметичність, що виникає внаслідок зносу прокладки. Пошкодження прокладки може статися через неправильний монтаж запчастини після ремонту, заводський дефект, використання низькоякісного палива або перегрів двигуна.
- Втрата потужності двигуна.
- Підвищена температура охолоджувальної рідини, яка може бути відображена червоною зоною на вимірювальнику температури.
- Наявність масла у рідині для охолодження.
- Некоректна робота двигуна при холодному запуску.
Шліфування ГБЦ і особливості його виконання
Ми вже визначили, що таке ГБЦ на автомобілі. СТО Печерськ недорого. Тепер давайте розглянемо можливі причини несправностей. Сварка гбц аргоном. Ознаками дефектів головки можуть бути:
- Негерметичність, що виникає внаслідок зносу прокладки. Пошкодження прокладки може статися через неправильний монтаж запчастини після ремонту, заводський дефект, використання низькоякісного палива або перегрів двигуна.
- Втрата потужності двигуна.
- Підвищена температура охолоджувальної рідини, яка може бути відображена червоною зоною на вимірювальнику температури.
- Наявність масла у рідині для охолодження.
- Некоректна робота двигуна при холодному запуску.
Навіщо потрібно знімати клапани перед шліфуванням ГБЦ
Процес видалення головки блоку циліндрів варіюється в залежності від моделі автомобіля. Спочатку необхідно виконати злив мастила та охолоджувальної рідини, а також видалити всі витратні матеріали, які перешкоджають шліфуванню. Потрібно провести перевірку клапана і замінити сальники на нові, щоб уникнути потреби в притиранні прогорілого клапана після збирання ПММ.
Якщо деформація ГБЦ менше 0,05 мм, то шліфування не є обов’язковим. У випадку, якщо головка раніше піддавалася процедурі шліфування, її слід повністю замінити.
Товщина шліфування
Максимальна глибина шліфування площини двигуна встановлюється заводом-виробником. Цей показник гарантує нормальне функціонування автомобільного двигуна. Якщо під час шліфування цей параметр перевищено, головку блоку циліндрів доведеться замінити, оскільки вона не піддається ремонту.
Чому виникають тріщини в голівці блоку циліндрів
Тріщина в головці блоку циліндрів може з’явитися на будь-якому етапі, навіть у новій деталі, якщо її неправильно встановлено або якщо використовується неякісний або слабкий метал. Такі тріщини можуть виникнути внаслідок неправильного промивання або продування блоку перед складанням, через що під час вкручування з’єднувальних болтів у місцях їх розташування може залишатися рідина та бруд.
Причина появи тріщин у головці блока циліндрів часто пов’язана з перегрівом двигуна, який може статися з різних причин, більшість з яких виникають через поломку одного з компонентів системи охолодження. Перегрів двигуна підвищує навантаження на нього та тепловий стрес, що впливає на всі його компоненти.
Головки блоку циліндрів, виготовлені з алюмінію, найчастіше стають жертвами тріщин та деформацій під час перегріву. Це пояснюється тим, що більшість автомобільних виробників використовують для створення ДВЗ змішані метали. Наприклад, деякі автомобілі мають блок циліндрів із чавуну та головку з алюмінію. Проблеми виникають через різницю у швидкості розширення цих металів, що призводить до появи нових тріщин у блоку циліндрів.
Наявність повітря у системі охолодження також може призвести до перегріву. Запис на діагноститку авто. Повітря передає тепло гірше, ніж рідина, і може призвести до нерівномірного розширення частин двигуна, утворення гарячих точок та передчасного запалювання в циліндрах.
Несправний термостат може спричинити перегрів або недостатнє нагрівання двигуна, оскільки він регулює температуру охолоджувальної рідини. Наприклад, якщо термостат застрягне у відкритому положенні, двигун може довго нагріватися до робочої температури, що може призвести до його перегріву.
Витік охолоджувальної рідини, який не завжди легко помітити, може також призвести до перегріву двигуна, оскільки це призводить до втрати охолоджуючого ефекту рідини.
Інші можливі причини перегріву можуть включати заливку холодної води в радіатор, несправність водяного насоса або маленькі тріщини, які з часом можуть стати дуже проблематичними.