Із несправностями котушок запалювання стикаються практично всі автовласники. Найчастіше ця проблема виникає взимку або у вологу прохолодну погоду, але трапляється і влітку у сильну спеку. СТО ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОН. Це призводить до троїння двигуна або утрудненого його запуску. У цій статті ми розповімо, чому це відбувається і чому не варто заощаджувати на котушках та свічках запалювання.

Ознаки поломки котушок:

  • троїння двигуна на неодружених оборотах;
  • нестабільна робота двигуна;
  • складності із запуском силового агрегату;
  • зупинка двигуна одразу після запуску або під час руху;
  • збільшення споживання палива;
  • зниження потужності ДВЗ;
  • загоряння на панелі приладів індикатора CheckEngine та поява інших помилок.

Одночасно може бути присутнім як кілька симптомів, так один або два. Але схожі ознаки бувають і за інших несправностей авто – наприклад, при зносі бронепроводки. Для визначення точної причини потрібна кваліфікована перевірка котушок, яку виробляють у автосервісі.

Причини відмови деталі

Всі котушки разом рідко виходять із ладу. Зазвичай ламається лише одна з них. Це відбувається з таких причин:

  • природний знос;
  • заводський брак;
  • попадання води;
  • забруднення;
  • невчасна заміна свічок запалювання;
  • складні умови запуску; холодна погода.

При поломці відзначається пошкодження ізолятора або обрив та коротке замикання в обмотці. Спочатку несправність проявляється раз чи два на тиждень. Потім вона виникає дедалі частіше. Якщо не вживати заходів, то двигун одного дня може взагалі не завестися.

Діагностика та заміна

Перевірити справність котушок запалювання можна самостійно, за наявності досвіду обслуговування автомобілів. Для цього на заведеному двигуні треба поперемінно відключати котушки. Якщо робота силового агрегату не зміниться – конкретний модуль, з якого зняли провід, несправний. Однак така перевірка небезпечна – неправильні дії можуть призвести до удару струмом! Тому найкраще використовувати мультиметр. Він швидко виявить елемент, що відмовив. Операція виконується так:

  • встановити тестер у режим омметра;
  • перевірити працездатність приладу – для цього замкніть щупи між собою та подивіться на екран (має бути 0);
  • підключити щупи тестера до висновків первинної та вторинної обмотки.

Модуль справний, якщо опір ПЗ знаходиться в межах 0,5-3,5 Ом. А ВО – не більше 6-15 ком. Якщо це не так – елемент потребує заміни.

Як продовжити термін експлуатації котушок?

Зазвичай термін служби котушок запалювання становить 100 000 км пробігу авто та більше. Але іноді вони виходять із ладу раніше. Це залежить від марки та моделі автомобіля, а також умов експлуатації. Щоб елементи служили довше, експерти надають такі рекомендації:

  • Регулярно змінюйте свічки запалювання. Інтервал заміни мідних деталей становить приблизно 30 000 км. Іридієві та платинові елементи змінюються рідше.
  • Купуйте тільки якісні свічки – уникайте підробок. Вироби з платини та іридію підробляють частіше. Тому, якщо немає впевненості в їхній справжності, краще придбати звичайні мідні свічки.
  • Періодично промивайте підкапотний простір автомобіля. Особливо важливо це робити водіям, які часто їздять бездоріжжям і путівцями. Але й міським жителям необхідне регулярне миття, оскільки підкапотний простір їхнього авто часто страждає від реагентів. Робити це рекомендується на мийках, де досвідчені співробітники вміють правильно закривати двигун та електроустаткування від вологи.
  • Регулярно записуйтесь на діагностику котушок та свічок, а також високовольтних проводів, коли виявляєте троїння або складнощі із запуском ДВЗ.
  • Перевіряйте двигун і систему запалювання після покупки машини, що була у використанні. Своєчасне виявлення та усунення несправностей дозволить уникнути частих відмов котушок.

Їзда з несправною котушкою запалювання – великий стрес. Особливо помітний дискомфорт узимку або у вологу прохолодну погоду. Двигун неможливо завести, і це часто призводить до додаткових витрат. Потрібно викликати евакуатор та доставляти авто до місця ремонту. Тому не затягуйте з діагностикою та усуненням несправностей.

Своєчасне технічне обслуговування автомобіля, усунення води та бруду під капотом, покупка оригінальних запчастин або якісних аналогів продовжать термін служби модулів. Котушки запалення швидко псуються через попадання бруду, вологи, реагентів та несвоєчасної заміни свічок чи бронепроводів. Тому регулярно проходьте ТО в сервісі та доглядайте машину правильно.

5/5 - (5 голосів)