Просідання або руйнування пружин можна визначити за такими ознаками:

  • Провал автомобіля на одну сторону по передній або задній осі. На старих машинах перекіс може виникати через руйнування опорних чашок пружин на кузові. Нахил в один бік спостерігається і при виході з ладу амортизатора.
  • Постійному металевому стукоту при їзді нерівною дорогою. Але шум може виникнути при попаданні каменю в пружину або виході з ладу елементів кермового управління. Але дзвінкий металевий звук зазвичай є симптомом відламаного витка пружини.
  • Просідання задньої або передньої частини автомобіля, що виникає при зносі або поломці пружин. Проблема найчастіше зустрічається на машинах, які працювали з перевантаженням поганими дорогами.

Іноді при руйнуванні витків пружин з’являється вібрація автомобіля у русі, яка посилюється при наборі швидкості. Можлива зміна поведінки машини при переїзді ям або нерівностей – зміна жорсткості укороченої пружини призводить до сильного клювання або підскакуванню на нерівностях.

Визначити стан пружин можна шляхом огляду підвіски на підйомнику. Якщо власник не має навичок діагностики ходової частини, роботи краще виконати в сервісі. Причини просідання або поломки пружин детальніше розібрано нижче.

Неякісний метал чи старіння

При циклічних навантаженнях, які зазнає пружина, метал втрачає свої характеристики. Через війну відстань між витками скорочується, відповідно знижується жорсткість. На металі з’являються мікротріщини, які проникає вода, викликаючи корозію. В результаті при сильному ударі або перевантаженні відламується один із витків.

Робота з перевантаженням

Під час перевезення вантажу вагою понад допустиме підвіска працює з перевантаженням. При русі нерівною дорогою витки пружини відламуються. Наявність втомних тріщин і слідів корозії додатково послаблює метал. Зазвичай ламаються пружини задньої осі, оскільки на них припадає основна вага вантажу.

Корозія

Якщо автомобіль експлуатується дорогами, взимку щедро посипаними протиожеледними реагентами, то прискорюється корозія кузова та деталей підвіски. Нанесена на заводах фарба не завжди надійно захищає метал – на місцях відколів з’являються осередки іржі. Поступово корозія руйнує сталь, перетин дроту зменшується. В результаті пружина лопається навіть за номінального навантаження.

Неправильний підбір запчастин

Якщо на автомобіль встановлені пружини зі зниженою жорсткістю, то вони швидко просядуть або луснуть. Для маркування жорсткості більшість виробників використовує кольорове маркування, нанесене на витки. При виборі нових пружин або купівлі деталей на розбиранні слід вибирати вироби з жорсткістю, що відповідає конкретному автомобілю. Жорсткість заводських пружин залежить від ринку збуту, типу двигуна та коробки передач, а також рівня оснащення.

Способи перевірки та поради щодо ремонту

За відсутності зовнішніх пошкоджень у вигляді відламаних витків пружину можна перевірити на жорсткість. Для тестування необхідний стенд, що розтягує та стискає пружину під вагою вантажу. Для перевірки необхідно знати жорсткість пружини, крім того – витки багатьох пружин мають змінний переріз для забезпечення нелінійної жорсткості. Тому в більшості випадків тест пружини – марна витівка. Простіше просто визначити довжину пружини в стані без навантаження та порівняти значення з цифрами з каталогу.

Рекомендації з ремонту:

  • Пружини, як і амортизатори, завжди змінюють парою через різні характеристики нових і старих деталей.
  • Якщо під час діагностики підвіски виявлено пошкодження пружин і амортизаторів, заміні підлягають всі несправні компоненти. Некоректне поєднання жорсткості нової пружини і амортизатора, що витекло, негативно позначиться на роботі підвіски.
  • Якщо виявлено сильну корозію металу, то краще замінити пружини з метою профілактики. При експлуатації автомобіля дорогами з реагентами рекомендується очищати підвіску струменем води з мийного пістолета при кожному миття.

Висновок

Причиною виходу пружин з ладу в переважній більшості випадків є навантаження машини або рух на великій швидкості нерівними дорогами. Свою лепту вносять і дорожні реагенти, що руйнують захисний шар емалі і корозію. У разі поломки пружини змінюють парами, інакше через різну жорсткість підвіска працюватиме некоректно.

Rate this post